educació
Bargalló, «preocupat» per la supressió d'activitats extraescolars
«Hi ha alumnes que necessiten un acompanyament més enllà de l'escola», avisa el conseller
El Procicat aprova un nou protocol més detallat per garantir la seguretat d'aquestes colònies

zentauroepp53930245 soc cole200820163949 /
El conseller d’Educació, Josep Bargalló, s’ha mostrat «preocupat» per la supressió de moltes d’extraescolars perquè «hi ha alumnes que necessiten un acompanyament més enllà de l’escola».
En una entrevista a TVE, el conseller ha recordat que avui el Procicat aprova un nou protocol més detallat per garantir la seguretat d’aquestes activitats, i ha reconegut que «em sabria molt greu que fos un any sense colònies per a molts alumnes que ho necessiten».
Com està fent en els últims dies, el responsable d’Educació ha tornat a posar l’accent en les mesures pedagògiques que s’apliquen en el curs perquè «l’important no són les mesures sanitàries», sinó «el que s’ensenya i com s’ensenya».
El conseller s’ha felicitat per l’obertura dels centres escolars perquè «el percentatge d’infeccions que s’estan produint, els científics ens diuen que és baixíssim».
Bargalló ha assegurat que «per frenar els contagis és més important que el grup sigui bombolla que la ràtio sigui petita», tot i que ha mantingut que «en aquest curs hem acabat amb les sobreràtios de l’anterior», i és una mesura «positiva per raons pedagògiques».
Sobre les crítiques del sindicat de professors Ustec per la falta de seguretat sanitària davant l’obertura dels centres educatius a causa de la falta de recursos, Bargalló ha dit: «Sento que ens hagi sortit bé l’obertura i que hi hagi qui ho valori negativament» perquè la Ustec «compartia l’aposta per obrir les escoles de manera presencial».
Preguntat sobre les pròximes eleccions catalanes convocades per al 14 de febrer, el conseller d’Educació ha assegurat que «per a mi no són el més important», ja que «el més important és aquest curs», ja que «no només l’hem d’acabar, sinó que hem de preparar el següent».
- Jaume Miralles serà el nou director general d’IA del Govern
- Més d’un milió de catalans prenen Diazepam i altres ansiolítics
- Malalties ultrarares Un jove amb síndrome SAVI millora gràcies a un fàrmac contra el lupus
- Deduccions fiscals El ‘BOE’ confirma una nova deducció de fins a 340 euros en el teu IRPF: així pots beneficiar-te d’aquesta ajuda
- L’Apartur promou la "xivatada" anònima