Recuperació del servei
L'AVE Barcelona-Granada tornarà a funcionar des del 5 d'octubre
Els trens tindran horari de matí, amb sortides de l'estació d'Andaluces, a les 08.15 hores, i de Barcelona Sants a les 08.30 hores

zentauroepp51112816 23 10 2019 imagen de archivo de un tren ave de renfe econo191210184802 /
Renfe recuperarà a partir del pròxim 5 d’octubre el servei directe d’Alta Velocitat-Llarga Distància entre Barcelona i Granada.
Des d’aquell dia circularan en sentit Barcelona-Granada i a partir del 6 d’octubre en sentit Granada-Barcelona, segons ha informat aquest divendres Renfe en un comunicat.
Els trens tindran horari de matí, amb sortides de l’estació d’Andaluces, a Granada, a les 08.15 hores, i de Barcelona Sants a les 08.30 hores.
Tots dos faran les parades habituals a Antequera (Màlaga), Còrdova, Saragossa, Lleida i Tarragona, i els temps de viatge es mantenen sense variació respecte als anteriors, en l’entorn de les 6 hores i 15 minuts.
L’oferta es va recuperant
La nova programació a partir del mes d’octubre es farà amb els trens acoblats, en part del recorregut, a altres trens AVE entre Andalusia i Catalunya, com és habitual en aquests trajectes.
Els dos trens, informa Renfe, tindran horari matinal (abans del mes de març: sortida de Barcelona a les 06.50 hores i de Granada a les 15.45 hores).
Renfe va ajustar l’oferta en tots els seus serveis el mes de març passat amb motiu de l’inici de l’alerta sanitària i el decret de l’estat d’alarma, però una vegada superades les restriccions de mobilitat inicials, l’oferta s’ha anat incrementant de manera progressiva.
En el cas de Granada, l’oferta actual és de quatre trens Avant Granada-Córdoba-Sevilla, quatre trens Mitja Distància Granada-Almeria i dos Ave Madrid-Granada.
S’hi sumaran a partir del mes d’octubre els dos trens AVE que donaran servei diàriament entre Granada i Barcelona, així com l’oferta de serveis integrats amb origen o destinació a la capital granadina.
Segons Renfe, mantenen un seguiment integral de la demanda de cada relació, per la qual cosa qualsevol variació a l’alça serà objecte de restabliment gradual de serveis.
- Sancions Possible multa per posar un cartell d’alarma a casa sense tenir el servei contractat: fins a 100.000 euros
- Nova hora La Oreja de Van Gogh ha d’endarrerir la venda d’entrades de la seva gira 2026 amb Amaia Montero i llança un comunicat explicant-ne el motiu
- Reforma horària El final del canvi d’hora obre la porta que Espanya recuperi el seu fus horari natural
- La caòtica presentació de ‘Lux’
- "Espanya té dues grans capitals europees: Madrid i Barcelona"
- Nova data Bad Gyal farà un tercer concert al Palau Sant Jordi de Barcelona
- La indústria de la longevitat Les teràpies cel·lulars antienvelliment desembarquen a Espanya amb tractaments de fins a 10.000 euros
- AJUDA DEL GOVERN ¿Com es poden demanar les ajudes de 10.000 euros al mes per a pacients amb ELA en fase avançada?
- Hàbits culturals Els catalans amb subscripció a plataformes digitals es disparen en tres anys fins al 78%
- Els comptes del 2026 El Govern d’Illa insisteix que l’ordinalitat i la gestió de l’IRPF són «fonamentals» en el nou finançament a l’espera de Montero