Austràlia produirà la vacuna contra el coronavirus i la subministrarà gratis als seus 25 milions de ciutadans
El primer ministre assegura que han arribat a un acord amb el grup farmacèutic AstraZeneca sobre el medicament que estan desenvolupant amb la Universitat d'Oxford per fabricar les dosis

Austràlia s’ha garantit l’obtenció d’una vacuna «prometedora» contra el coronavirus, segons ha explicat aquest dimarts el primer ministre, Scott Morrison. El dirigent australià ha explicat que el país la fabricarà, tal com faran països com l’Argentina i Mèxic, i la distribuirà gratuïtament a la població.
Segons el cap de govern, Austràlia ha arribat a un acord amb el grup farmacèutic AstraZeneca sobre la vacuna que estan desenvolupant amb la Universitat d’Oxford, al Regne Unit. «Si aquesta vacuna és eficaç, la fabricarem i la subministrarem gratuïtament als 25 milions d’australians», ha assegurat.
Notícies relacionadesEls assajos de la vacuna ja estan en marxa, amb més de 20.000 voluntaris. Al Regne Unit hi participen 15.000 persones, al Brasil, 5.000, i 2.000 més a Sud-àfrica. A diferència de l’assaig anterior, on el 91% eren blancs; el 5%, asiàtics, i menys d’un 1%, negres, aquesta vegada s’amplia la diversitat racial i també la de l’edat. Hi haurà nens i persones de més de 70 anys entre els participants.
A la meitat d’aquests nous voluntaris se’ls administrarà la vacuna del coronavirus. Caldrà esperar mesos per veure si s’infecten, i si això pasa, en quina proporció. Hi ha, a més, un segon assaig en preparació als Estats Units, amb 30.000 participants.
- Exclusiva Mamarazzis Gerard Piqué «està molt enfadat» perquè els seus fills comencin el col·le a Miami l’11 d’abril
- Succés Els Mossos investiguen si una parella va mantenir incomunicats els seus fills durant anys
- Òbit Mor Ricard Julià, impulsor del Carnet Jove
- Gestació subrogada Bertrand Ndongo la fa ben grossa amb Ana Peleteiro: «Que demani les factures de tot el que els va costar portar-la fins a Espanya»
- Contaminació Xavier Trias diu que els cotxes «no tenen res a veure» amb el canvi climàtic
- FUTBOL La contracrònica de l’Elx-Barça: Ansu Fati s’allibera, Gavi posa l’ànima i Lewandowski, els gols
- A Astúries L’enorme tragèdia que va evitar en Dámaso, el guàrdia civil atropellat a Pravia: «S’hauria emportat el pilot de ciclistes per davant»
- Primera plana de l’edició impresa La portada d’EL PERIÓDICO del 2 d’abril del 2023
- Conflicte a l’est Guerra Rússia-Ucraïna, avui: última hora de la guerra un any després de la invasió de Putin
- Moment històric als EUA L’hora de la justícia per a Trump