alarma a andalusia
Coria del Río fumiga zones verdes i parcs per lluitar contra el virus del Nil
Una empresa treballa per eliminar tant els exemplars adults de mosquits que són en zones de refugi com les larves per impedir-ne el creixement
Aquest matí l’Ajuntament de Coria del Río (Sevilla) ha començat els treballs de fumigació contra els mosquits adults per frenar el brot detectat de virus del Nil a les zones que comprenen aquest municipi i el veí de la Puebla del Río.
A les 6.00 del matí, els tècnics de l’empresa Cexpla han començat a treballar en punts estratègics del municipi, on es mantindran fins al migdia, per repetir l’operació durant una setmana, que serà quan entri en vigor la segona fase dels treballs, que correspon a la Junta d’Andalusia.
L’actuació es troba en el marc d’aquesta primera fase del protocol establert, en què els ajuntaments fan un pla de xoc immediat als espais verds i parcs del nucli urbà.
A aquesta fase la seguiran dues més a la zona periurbana i la tercera fase en el medi natural, mentre que durant els primers dies s’actuarà a zones verdes i parcs, que estaran tancats durant aquest temps, tot i que l’insecticida que s’utilitza és innocu per a les persones.
Una empresa treballa per eliminar tant els exemplars adults de mosquits que són en zones de refugi com les larves per impedir-ne el creixement.
Dijous passat es van notificar 11 positius per virus del Nil, que es transmet per la picada de mosquits, entre els 19 casos de meningoencefalitis que s’han donat a diverses localitats de la província de Sevilla, dels quals hi ha 17 d’ingressats, 7 a l’uci.
El virus del Nil occidental és una malaltia que es transmet a les persones principalment per la picada de mosquits i que també pot afectar ocells, cavalls i altres mamífers.
Entorn del 80% de les persones infectades, segons l’OMS, no arriben a ser-ne conscients, ja que no experimenten símptomes, mentre que el 20 per cent restant sí que manifesta simptomatologia i en el seu diagnòstic més greu dona lloc a encefalitis o meningitis (inflamació del cervell o els teixits circumdants), que poden portar a dany cerebral i la mort.
- Futbol El Barça va concedir a Limak l’obra del Camp Nou malgrat que un informe tècnic li atorgava la pitjor puntuació
- Horta-Guinardó Les disputes obliguen a tancar l’Associació de Veïns del Carmel
- Testimoni Commoció a València per l’home trobat mort després de 15 anys: «Mentre pagues, ningú es preocupa de si ets viu»
- Conflicte al Pròxim Orient Hamàs allibera tots els ostatges vius i Israel entrega 2.000 presoners palestins
- Seguretat Social El Govern proposa apujar la quota dels autònoms entre 11 i 200 euros el 2026
- Així és com pots evitar una de les estafes telefòniques més comunes de l'any 2025
- L'ànima vella i l'esperit jove del Toro més contemporani
- Sense previsió de represa La dana Alice obliga a cancel·lar 27 trens en el corredor ferroviari entre Barcelona i València
- Seguretat Social El Govern proposa apujar la quota dels autònoms entre 11 i 200 euros el 2026
- Futbol El Barça va concedir a Limak l’obra del Camp Nou malgrat que un informe tècnic li atorgava la pitjor puntuació