EFECTES DE LA PANDÈMIA
El Banc dels Aliments de Barcelona alerta de la falta de provisions per a la tardor
L'entitat, que ha repartit menjar a un 40% més d'usuaris des del mes de març, tem no poder atendre la demanda

53393236 59 /
El Banc dels Aliments de Barcelona ha alertat aquest dijous de la situació de falta de provisions amb la qual es pot trobar a la tardor si es produeix un altre augment en la xifra de persones que requereixen ajuda alimentària. Des que es va declarar l’estat d’alarma al març, l’entitat ha repartit aliments a més de 160.000 persones al mes –un 40% més que abans de la pandèmia–.
«Ens trobem en una situació límit en la qual hem destinat una bona part dels fons de reserva a l’adquisició d’aliments» per la crisi del coronavirus, ha explicat el director de l’entitat, Lluís Fatjó-Vilas. «Poder sostenir l’actual ritme de demanda d’aliments o haver d’afrontar un nou increment dels beneficiaris, ens pot portar a una situació en què no puguem afrontar la demanda», ha afegit el director.
El Banc dels Aliments ja ha iniciat contactes amb les diferents administracions per poder preveure els diferents escenaris de cara als pròxims mesos, però ha animat la ciutadania i les empreses a continuar col·laborant.
11,5 milions de quilos de menjar
L’oenagé ha fet balanç dels gairebé cinc mesos que han transcorregut des que es va declarar l’estat alarma per Covid-19 el 14 de març passat, i ha informat que al llarg d’aquest 2020 ha distribuït 11,5 milions de quilos d’aliments, amb un valor estimat de 25 milions d’euros.
L’entitat ha repartit menjar, concretament, més de 160.000 persones al mes –un 40% més que abans de declarar-se l’emergència del coronavirus–, a través de 362 entitats d’iniciativa social i gràcies als diferents programes d’aprofitament alimentari que porta a terme al llarg de tot l’any i les donacions i campanyes que s’han posat en marxa arran de l’emergència social derivada de la pandèmia.
Un d’aquests programes d’aprofitament d’excedents ha sigut l’impulsat per la Conselleria d’Agricultura, Ramaderia i Pesca de la Generalitat, que ha atorgat ajuts als productors locals a fi de trobar una sortida al plusproducte generat, per la caiguda de la demanda en els últims mesos.
També les donacions dels majoristes de Mercabarna han servit per proveir les reserves de l’entitat: s’han aconseguit 660.000 quilos de productes vegetals des de la irrupció del coronavirus, i s’han recollit 580.000 quilos de minves que es produeixen als establiments de venda d’aliments.
- Sentència del TSJC Condemnen la Sagrada Família per acomiadar una treballadora l’endemà de deixar d’estar blindada per tenir un fill
- De compres ¿Quan comencen les rebaixes d’estiu 2025? Dates de Zara, Mango i El Corte Inglés
- Préstecs Emancipació Illa llança una línia de crèdits sense interessos per ajudar els joves a pagar l’entrada del seu primer habitatge
- Repàs a 10 alcaldes de l’àrea de Barcelona en l’equador del mandat
- Previsió de finalitzar el 2030 La Generalitat i l’Hospitalet donen llum verda a un projecte de 144 milions per soterrar el tram final de la Granvia
- Perills del mosquit tigre: malalties que transmet i per això has d’avisar si et pica
- Resposta dels conservadors El PP lamenta que Sánchez opti per una "agonia lenta" i rebutja la censura: "Arribarem a la Moncloa d'una manera molt més neta"
- Compareixença a Ferraz Sánchez admet que ha perdut la majoria social i resistirà fins al 2027: "Lliurar el país al PP i Vox seria una irresponsabilitat"
- Perfil Montse Mínguez, els ulls de Salvador Illa a l'equip interí del PSOE després del cas Santos Cerdán
- Preinscripció escolar a Catalunya El 91,5% dels alumnes d'I3 i el 89,6% dels de 1r d'ESO han estat admesos al centre públic demanat en primera opció