Mor el 'pare' de l'osset Misha, la mascota dels Jocs Olímpics de Moscou 1980
L'il·lustrador rus, que tenia 84 anys, va crear l'icònic personatge per a unes Olimpíades que van ser boicotejades per 65 països
zentauroepp54188791 files in this file photo taken on july 19 1980 photo of th200720214329
L’il·lustrador rus Viktor Txizhikov, creador de l’os Misha, llegendària mascota dels Jocs Olímpics de Moscou del 1980, ha mort aquest dilluns als 84 anys, segons ha anunciat el seu editor AST Deti, que l’ha definit com el «més brillant representant de la generació d’il·lustradors de llibres de la postguerra».
Txizhikov va guanyar el concurs organitzat per les autoritats soviètiques per dissenyar la mascota dels Jocs que havien de disputar-se a la capital i que van ser finalment boicotejats per 65 països, entre els quals els Estats Units.
Notícies relacionadesVestit únicament amb un cinturó amb els colors i els cèrcols olímpics, el simpàtic cadell d’os va ser ràpidament adoptat pels espectadors i els atletes, cosa que va convertir Misha en una de les mascotes icòniques de l’olimpisme.
En la cerimònia de cloenda dels Jocs, un mosaic que representava Misha vessant una llàgrima es va desplegar a les grades de l’Estadi Lujnikí i un os gegantí va anar volant del recinte gràcies a uns globus. Des d’aleshores, els ‘souvenirs’ de Misha es poden veure a les botigues de records de la capital moscovita.
- Salaris El truc de la nòmina que congela el teu sou encara que pugi el conveni col·lectiu
- Canvis en la geografia Els municipis de Tarragona que han desaparegut del mapa: pobles abandonats i localitats annexades
- Famosos Aquesta és la clínica de Barcelona on Lucas (Andy y Lucas) tornarà a operar-se el nas
- El pla de Simeone Cansats, però amb la Lliga encarrilada
- EL PARTIT DEL METROPOLITANO Doble cop al Reial i a l’Atlètic
