gira reial
Els Reis aniran dilluns a Poblet però ajornen la visita a Barcelona
Torra adverteix per carta el monarca de les «restriccions» anunciades pel Govern català davant la pandèmia

zentauroepp54151400 bilbao 17 07 2020 el rey felipe vi y la reina letizia sal200717161218 /
Els Reis visitaran el dilluns 20 de juliol el monestir de Santa Maria de Poblet (Tarragona) però ajornaran la visita que estaven preparant a Barcelona el mateix dia a la tarda, ha informat la Casa Reial.
Felip VI i Letizia tenien prevista una trobada amb el Cercle d’Economia, una visita a la Sagrada Família i una visita al Barcelona Supercomputing Center (BSC), però tot això queda ajornat a una visita posterior per les circumstàncies sanitàries.
La Generalitat de Catalunya ha anunciat aquest divendres mesures de contenció de la pandèmia de coronavirus, entre les quals destaca la prohibició de reunions de més de 10 persones en l’àmbit públic i privat, a Barcelona i l’àrea metropolitana.
En aquest sentit, el president de la Generalitat, Quim Torra, ha remès una carta al cap de la Casa del Rei, Jaime Alfonsín, en què es fa eco de la visita prevista per Felip VI a Catalunya dilluns que ve i l’adverteix de les «restriccions» anunciades pel Govern català davant de la pandèmia.
En la seva missiva a Jaime Alfonsín, Torra es refereix a aquesta visita: «He rebut la carta amb què m’informa que el rei d’Espanya té previst visitar Catalunya –a la qual vostè es refereix com ‘aquesta Comunitat Autònoma’– dilluns que ve, dia 20 de juliol, per unes activitats oficials».
«Com que no s’especifiquen quins llocs de Catalunya pensen visitar, els he d’advertir de les restriccions i recomanacions que hem anunciat avui mateix a tota la ciutadania i que són igualment vàlides per a qualsevol visitant del nostre país», remarca Torra.
- Estat dels embassaments avui, 5 de maig, a Catalunya: Sau, Foix, Susqueda i la resta de pantans
- L’impuls al biogàs accelerarà el tancament d’abocadors a Catalunya
- Bancs Confirmat pel Banc d’Espanya: aquests són els motius pels quals poden bloquejar-te el compte
- Presó mítica de San Francisco Trump vol reobrir Alcatraz, 62 anys després del seu tancament
- Torna el mític Tren Granota
- Crim de la Guàrdia Urbana Una criminòloga sentencia la personalitat de Rosa Peral: «Seductora, manipuladora i mentidera»
- Bancs Confirmat pel Banc d’Espanya: aquests són els motius pels quals poden bloquejar-te el compte
- Del 7 al 10 de maig Gangues de marca: demà comença el festival d’outlets més gran d’Europa a una hora de Barcelona
- El TSJC avala que la Generalitat rescindís la concessió de l'Eix Transversal per assumir-ne la gestió directa
- Segons la Cambra ¿Com afectarà Catalunya la guerra comercial?: 1.000 milions d’euros en vendes, menys contractacions i vi i oli més barats