a barcelona
Cau una xarxa que estafava a Internet oferint mascaretes i tests de Covid
Els vuit detinguts, tots de nacionalitat espanyola, van aconseguir estafar un total de 84 víctimes oferint descomptes de fins al 60%
Una vegada fet l'ingrés per part dels enganyats, el producte no arribava al seu destinatari en un alt percentatge dels casos

zentauroepp53344603 coronavirus pareja200513110240 /
La Guàrdia Civil i la Policia Nacional han detingut vuit persones a Barcelona en una operació conjunta que ha permès desarticular una xarxa que oferia per internet mascaretes i tests de la Covid-19 a baix preu i que ha estafat uns 175.000 euros a 84 clients.
Segons han informat els dos cossos, la xarxa comptava amb la infraestructura i els coneixements necessaris per crear pàgines web de gran qualitat amb les quals obtenien un posicionament preferent als cercadors d’internet, cosa que facilitava l’engany als potencials clients.
Els vuit detinguts, tots de nacionalitat espanyola, van aconseguir estafar un total de 84 víctimes oferint un descompte de fins al 60% en productes per prevenir el contagi del coronavirus, però també patinets elèctrics i generadors, per la qual cosa se’ls acusa dels delictes de pertinença a organització criminal i estafa.
La investigació es va iniciar al detectar nombroses denúncies per tot Espanya d’estafes en la venda de diversos productes a coneguts portals d’internet, davant de la qual cosa es va crear un equip conjunt d’investigació entre agents del grup de delinqüència patrimoni i econòmica de la Unitat Orgànica de la Guàrdia Civil de Barcelona i del grup II de delictes tecnològics de la Brigada Provincial de Policia Judicial de la Policia Nacional.
La xarxa utilitzava una potent infraestructura i s’aprofitava dels coneixements informàtics dels seus integrants per crear pàgines web d’alta qualitat per atreure les víctimes i des de les quals facilitaven el pagament dels productes que oferien, a través de targetes bancàries o transferències.
Una vegada fet l’ingrés per part de les víctimes, el producte no arribava al seu destinatari en un alt percentatge dels casos.
Quan els compradors reclamaven el seu producte, la xarxa al·legava problemes d’emmagatzemament, logística o d’incompliment de terminis per part de proveïdors i administratius, per prolongar el període de reclamació.
Segons la Policia i la Guàrdia Civil, únicament quan la xarxa tenia coneixement que s’havia presentat algun tipus de denúncia contactaven amb les víctimes per tornar-los els diners abonats.
D’aquesta manera evitaven l’actuació de la justícia presentant els justificants de la devolució dels diners al comprador, cosa que provocava, d’aquesta manera, el sobreseïment de les actuacions.
Notícies relacionadesLa xarxa va adaptar el tipus de producte que oferia a l’actual circumstància d’alerta sanitària, ja que entre els seus productes hi havia tota mena de material sanitari, en especial mascaretes, equips de protecció individual i tests de detecció de la Covid-19, amb gran demanda en l’actualitat i que els permetia captar un gran nombre de víctimes.
Els membres de la banda ara desarticulada van utilitzar intermediaris com a testaferros en el seu entramat per evitar ser identificats.
- Educació Sánchez reduirà per llei les hores lectives del professorat
- Apunt La sort va salvar Fermín
- Seguretat viària ¿Es podrà circular a més de 120 km/h? Els canvis que venen a les autopistes i autovies europees
- El Govern aprovarà l’embargament dimarts després de superar els esculls
- El Rei agraeix a Al-Sisi el seu paper per a un alto el foc a Gaza
- A ALACANT Sánchez anuncia un pla de 13.000 milions, la inversió més gran de la història per als aeroports espanyols
- Tribunals Després de dos anys i mig d’investigació, Sandro Rosell i Bartomeu declaren davant la jutge pel cas Negreira
- El cim de Barcelona La Sagrada Família arrenca a l’octubre el centenari de la mort de Gaudí, que culminarà el 10 de juny amb el cim del temple coronat
- SEGONS GAD3 I ELS ARQUITECTES TÈCNICS La vivenda desencadena una fractura social: és la principal preocupació de la meitat dels que viuen de lloguer
- Salut Mental i Joves (II) Josep Matalí, Sant Joan de Déu: "Hem de capacitar-nos per donar un major acompanyament emocional als joves"