GUARDONS 2020
L'Aliança Mundial per a la Immunització i la Vacunació (GAVI), premi Princesa Princesa de Cooperació Internacional
Gavi, The Vaccine Alliance, té en la Fundació Gates com un dels socis principals i acaba d'obrir una via de finançament per a la immunització contra la Covid-19

41387784 59
Gavi, The Vaccine Alliance, l’aliança internacional constituïda l’any 2000 i en el qual col·laboren institucions públiques i privades per fer arribar vacunes als nens de tot el món, és la guanyadora del premi Princesa d’Astúries de Cooperació Internacional 2020. L’organització acaba de llançar una via de finançament específic per incentivar els fabricants de vacunes, perquè produeixin prou quantitats contra la Covid-19 per garantir-los l’accés als països en desenvolupament, segons informa ‘La Nueva España’, diari de Prensa Ibérica.
The Vaccine Alliance és una organització amb uns socis principals que són la Fundació Melinda i Bill Gates, l’Unicef, l’OMS (Organització Mundial de la Salut) i el Banc Mundial. Fins avui ha aconseguit vacunar 760 milions de nens, dels països més pobres del món, contra malalties infeccioses molt debilitants i mortals, com la malària, i s’estima que ha evitat, d’aquesta manera, més de 13 milions de morts.
«Quan Melinda i jo vam començar aquesta feina, fa més d’una dècada, ens va inspirar la convicció que totes les vides tenen el mateix valor. Una de les primeres coses en què vam invertir va ser en vacunes, que protegeixen tots els nens que les reben, sense importar com de rics o pobres puguin ser. En resum, les vacunes funcionen», ha declarat Bill Gates, amb referència a la tasca que impulsen des de The Vaccine Alliance.
Al premi de Cooperació, resolt aquest dijous i l’últim d’aquesta 40è edició dels premis que atorga la Fundació Princesa d’Astúries, es presentaven 34 candidatures.
L’any passat el guardó va ser per al professor i informàtic nord-americà Salman Khan i al seu Salman Academy, que permet i facilita l’accés a l’educació a nens d’arreu del món a través d’internet.
El premi de Cooperació té com a propòsit reconèixer el treball en favor del desenvolupament i l’avenç econòmic, social, cultural, educatiu i sanitari de tots els pobles.
- La vídua d’Andic demana als fills de l’empresari més diners de l’herència
- Endarrerir el rellotge ¿Quin dia és el canvi d’hora a Espanya? L’horari d’hivern 2025 és a tocar
- S’accelera el desallotjament del bloc Venus de la Mina
- 10 famosos assenyalats
- Cas Koldo Aquestes són les "diferències irreparables" que han motivat el canvi d’advocat d’Ábalos
- LLEI DE MEMÒRIA DEMOCRÀTICA El Govern xifra en més d’1,5 milions les peticions de nacionalitat per la llei de nets
- Estudi científic Deixar de fumar frena el deteriorament cognitiu que provoca el fum, millora la memòria i contribueix a la fluïdesa verbal
- La caixa de ressonància La música puja i, per tant, els preus també ho faran
- Jornades de la fundació Puigdemont reivindica la solidesa de Junts davant l’«èxit a curt termini» d’Aliança Catalana
- ASSEMBLEA DE COMPROMISSARIS BLAUGRANA Laporta presumeix de recuperació econòmica: «Qui no ho vegi és perquè no hi ha més cec que el que no vulgui veure»