OPERACIÓ COORDINADA PER L'EUROPOL
Detingudes 44 persones per irregularitats en la gestió de residus sanitaris de coronavirus
La Guàrdia Civil denuncia 184 infraccions relacionades amb el transport i eliminació d'aquestes restes
La Guàrdia Civil ha detingut 44 persones en el marc d’una operació d’inspecció en 300 empreses gestores de residus sanitaris de coronavirus. En total s’han fet a tot Espanya més de 500 inspeccions que s’han saldat amb la denúncia de 184 infraccions administratives per irregularitats en la gestió, transport i eliminació d’aquests residus.
Aquest dispositiu s’ha desenvolupat en el marc de l’Operació Retrovirus coordinada per Europol i ha sigut controlat pel Servei de Protecció de la Naturalesa (Seprona) de la Guàrdia Civil.
Malgrat que la majoria de gestors de residus complien la normativa, la Guàrdia Civil informa que s’han detectat greus irregularitats i s’han investigat per pal·liar els efectes de transmissió de la malaltia.
Des de l’inici de l’estat d’alarma, la Guàrdia Civil ha reforçat aquest control a causa del gran volum d’actuacions higiènic sanitàries, amb una especial atenció als residus que directament o indirectament tenen relació amb la Covid-19. I és que l’increment de l’activitat sanitària a causa de l’emergència ha implicat un ampli augment dels rebutjos.
Mala gestió individual de guants i mascaretes
L’institut armat detalla que la manera com es recullen, transporten i finalment tracten i eliminen, a través de gestors autoritzats aquests rebutjos, està sent també crucial en termes de restringir la dispersió del virus.
Considera que la mala gestió individual dels guants i les mascaretes utilitzats, està incrementant la presència de residus plàstics en rius i mars, problemàtica l’impacte ambiental de la qual ja s’estava intentant reduir atesa la contaminació i el mal que provoca en aquests ecosistemes.
El dispositiu ha comptat amb el suport de l’Europol en l’anàlisi operativa i en l’anàlisi estratègica de documentació per trobar possibles relacions de les empreses investigades amb la resta d’estats membres i tercers països.
Notícies relacionadesLes infraccions denunciades poden portar directament l’aplicació de sancions penals recollides en els delictes contra els recursos naturals i el medi ambient.
En cas que es consideri que aquestes accions poden perjudicar greument l’equilibri dels sistemes naturals, s’imposa una pena de presó de dos a cinc anys, multa de vuit a vint-i-quatre mesos i inhabilitació especial per a professió o ofici per temps d’un a tres anys.
- Defunció Mor als 63 anys l’empresari Miquel Suqué, del Grup Peralada
- Predicció La calor s’intensifica a partir de dilluns i algunes zones de Catalunya arribaran als 40 graus
- Barcelonejant La nit que Basté va robar una corbata
- HANDBOL Els àrbitres expulsen el Barça de la lluita per la seva 13a Champions
- Xifres d’Interior Rècord d’identificacions policials a Catalunya: 1,2 milions el 2024
- Una nutricionista sobre la dieta que cal seguir si tens el còlon irritable: "No has de menjar res que t’inflami"
- Predicció La calor s’intensifica a partir de dilluns i algunes zones de Catalunya arribaran als 40 graus
- Xifres d’Interior Rècord d’identificacions policials a Catalunya: 1,2 milions el 2024
- Defunció Mor als 63 anys l’empresari Miquel Suqué, del Grup Peralada
- Acte del PP Feijóo demanarà la compareixença de Sánchez al Congrés perquè es «retratin» els seus aliats: «Si el segueixen recolzant, seran els seus encobridors»