INCOMPLIMENT DE LES NORMES
Precintat un bar de Cartagena per treballar amb l'aforament al complet
La policia local va desallotjar l'establiment per allotjar al seu interior més de 260 clients
zentauroepp53469093 cartagena200519193940
L’Ajuntament de Cartagena (Múrcia) ha decretat precintar un bar situat al carrer Gabriela Mistral del barri de Peral, que ahir a la nit va haver de ser desallotjat per la policia local per allotjar a l’interior més de 260 persones, incomplint la normativa de l’estat d’alarma, tal com informa ‘La Opinión de Murcia’, diari del grup Prensa Ibérica.
Segons la policia local, l’aforament de la terrassa interior es trobava gairebé al 100%, sense que els assistents guardessin les distàncies de seguretat, incloent taules on es trobaven grups de més de 10 persones.
Els agents van arribar a comptabilitzar 268 clients i 5 empleats, per la qual cosa es va prendre la decisió de desallotjar el local per motius de salut pública.
Antecedents d’irregularitats
El precinte del local ha sigut decretat aquest dimarts per la regidora de Ciutat Sostenible i Projectes Europeus, Cristina Mora, que en la seva resolució deixa constància dels antecedents d’incompliment de les normes per part d’aquest local amb una llicència com a cantina d’una associació cultural que data de l’any 2014.
Durant aquest període se’ls ha requerit la retirada d’equips de música no permesos, el cessament d’actuacions musicals en directe i se’ls han obert expedients per l’ampliació de les instal·lacions sense la corresponent autorització.
No obstant, la causa del precinte immediat ha sigut la posada en perill de la salut dels ciutadans, al no observar les prescripcions establertes per les autoritats sanitàries respecte al funcionament d’aquests locals de lleure i en especial quant al seu aforament i mesures de distanciament.
92 denúncies a Cartagena
Notícies relacionadesL’alcaldessa, Ana Belén Castejón, ja va cridar l’atenció a principis de la setmana passada sobre la necessitat d’observar totes aquestes mesures i va advertir que no es tolerarien situacions que posessin en risc la salut dels ciutadans.
Des que es va posar en marxa la primera fase de la desescalada al municipi de Cartagena, la Policia Local ha tramitat un total de 92 denúncies per incompliment de les normes, sis de les quals a locals, i aquest és el primer precinte que es realitza.
- "Florentino, ven-lo d’una vegada a l’Aràbia"
- Actuació policial Els Mossos salven a Barcelona una dona que es volia suïcidar i que va quedar penjada de la façana
- Hisenda confirma: Aquest és l’únic poble fora de Barcelona que entra al top-20 dels més rics de Catalunya
- Mobilitat «Se’t fica el soroll al cap»: les parades de bus interurbà en ple carrer desesperen els veïns de Barcelona
- Un any de la dana Protestes contra Mazón als carrers de València: 229 mantes tèrmiques per recordar les víctimes
- Hisenda confirma: Aquest és l’únic poble fora de Barcelona que entra al top-20 dels més rics de Catalunya
- Cas Koldo El sistema de pagaments al PSOE sorprèn el jutge: ¿Els diners els recollia qualsevol persona que li digués Koldo, un motorista, qui fos?»
- Al Congrés Junts aprova la llei d’Atenció a la Clientela del Govern que prohibeix les trucades ‘spam’
- BARÇA Pedri es lesiona i estarà diverses setmanes de baixa
- La jutge nega al MNAC la possibilitat d’un informe pericial sobre el trasllat de les pintures de Sixena
