«decisió final»
La decisió del Govern, divendres nit o dissabte: Illa té l'última paraula

undefined53306798 graf296 madrid 03 05 2020 el ministro de sanidad salvad200503222601 /
El ministre de Sanitat, Salvador Illa, tindrà l’última paraula sobre quins territoris podran canviar de fase el pròxim dilluns 11, una decisió que el Govern farà pública divendres a la nit o dissabte. Així ho ha explicat aquest dijous en roda de premsa el director del Centre de Coordinació d’Alertes i Emergències Sanitàries, Fernando Simón, que ha precisat que Sanitat i les comunitats autònomes discutiran de forma conjunta sobre el canvi de fase en la desescalada, prèvia elaboració de l’informe tècnic de la Direcció General de Salut Pública, però la «decisió final» recaurà en Illa.
Aquells que han demanat l’avanç de fase per al dilluns 11 hauran de conèixer l’aprovació o no en els pròxims dies, fins i tot en les pròximes hores: «Entenc que probablement divendres a la nit o dissabte haurà d’estar presa la decisió», ha subratllat.
Dos criteris obligatoris
Simón ha insistit que en aquesta petició de canvi de fase s’han de donar dos criteris obligatoris per poder considerar-la: la capacitat de respondre si hi hagués un pic de la malaltia centrat en la capacitat d’ingressos uci i de llits per a hospitalització de pacients de coronavirus.
«Si no ha tingut casos des de fa 14 o 28 dies, està en posició favorable, però si no tenen casos perquè no fan PCR o cap forma de diagnòstic, aquest criteri no ens val», ha matisat.
No obstant, el responsable sanitari ha explicat que «tot i que els paràmetres són fàcils d’identificar, els llindars i els punts de tall» no es poden donar perquè han de ser valorats en el seu conjunt. «Cada informe tindrà explicació de com es valoren en el seu conjunt, és el més segur per a tota la població».
El director del Centre de Coordinació d’Alertes i Emergències Sanitàries ha explicat que el pla de transició cap a la nova normalitat estableix un marc general d’actuació i ha reconegut que cada comunitat autònoma té les seves especificitats.
- Fenomen en auge La venda a pes de 'caixes sorpresa' d'Amazon arriba al centre de Barcelona: "És com una loteria"
- Universitat Més de 250 professors universitaris exigeixen a la UB que investigui el cas Ramón Flecha
- MUNDIAL DE CLUBS Luis Enrique ignora Mbappé: «Soc soci culer, per això sempre em motiva jugar contra el Madrid»
- Previsió meteorològica Catalunya, en alerta per fortes pluges: aquestes són les zones on més pot ploure
- Detingut per matar d’una punyalada un multireincident al Prat de Llobregat per una venjança
- GALÍCIA-CATALUNYA Salvador Illa: «En moments de crispació política, si algú pot trencar aquest cercle viciós de retrets som els catalans i els gallecs»
- Curs 25-26 Catalunya paralitza l’adjudicació de places docents per al curs vinent i anuncia que el procés s’ha de repetir
- Dissolucions matrimonials Els divorcis pugen a Espanya un 8,2% el 2024 després de dos anys de caigudes
- Idiomes La UE debat l’oficialitat del català però no proposarà una votació per manca d’unanimitat
- Previsió meteorològica ¿Inestabilitat a la vista? El Meteocat avisa tot Catalunya