SEGURETAT SANITÀRIA

El Govern estudia la tornada a les aules al setembre amb la meitat d'alumnes

El Ministeri d'Educació prepara l'organització de la tornada a l'escola complint les mesures de distanciament

ACOMPAÑA CRÓNICA: CORONAVIRUS ECUADOR EDUCACIÓN. AME8595. QUITO (ECUADOR), 28/03/2020.- Un niño estudia bajo la modalidad de educación a distancia, tras el cierre masivo de colegios por el coronavirus, este sábado en Quito (Ecuador). La llegada del coronavirus a Ecuador ha provocado un salto a otra dimensión en temas educativos al llevar a paso forzado a profesores, estudiantes y padres de familia al mundo de la tecnología, en un país donde muchos hogares no tienen ni internet ni ordenadores. EFE/ José Jácome

ACOMPAÑA CRÓNICA: CORONAVIRUS ECUADOR EDUCACIÓN. AME8595. QUITO (ECUADOR), 28/03/2020.- Un niño estudia bajo la modalidad de educación a distancia, tras el cierre masivo de colegios por el coronavirus, este sábado en Quito (Ecuador). La llegada del coronavirus a Ecuador ha provocado un salto a otra dimensión en temas educativos al llevar a paso forzado a profesores, estudiantes y padres de familia al mundo de la tecnología, en un país donde muchos hogares no tienen ni internet ni ordenadores. EFE/ José Jácome / José Jácome (EFE)

2
Es llegeix en minuts
Efe

El Ministeri d’Educació, com ja va informar EL PERIÓDICO divendres passat, estudia amb les comunitats autònomes com organitzar la tornada a classe al setembre «guardant les imprescindibles mesures de seguretat sanitària» en el cas que no hi pugui haver grups de més de 15 alumnes per aula.

Així ho han manifestat fonts d’Educació, que han explicat que el ministeri ja està preparant l’organització de la tornada a les aules al setembre complint les mesures de distanciament dictades per les autoritats sanitàries per evitar contagis per la Covid-19.

Pendents de la vacuna

La titular d’Educació, Isabel Celaá, assenyala a ‘Heraldo de Aragón’ que «si no hi ha vacuna, les escoles tindran la meitat d’alumnat a les aules» i recorda que no hi ha data concreta per a l’inici del curs al setembre, ja que cada comunitat fixa el seu calendari comptant que «han de complir, com a mínim, els 175 dies d’escolarització obligatòria».

La comunitat educativa també ha reclamat a Celaá mesures clares i precises, així com garanties sanitàries, tant per tornar a les aules durant la desescalada (alumnes de 4t d’ESO i 2n de Batxillerat, menors de 6 anys i educació especial), com per iniciar el curs següent.

CSIF, contra la tornada en el tercer trimestre

El sindicat CSIF ha rebutjat una tornada d’alguns alumnes a les aules aquest tercer trimestre de curs, ha apostat per la tornada al setembre i ha demanat que «es planifiqui ja amb plenes garanties de seguretat i evitant la improvisació».

Segons CSIF, és necessari un pla preventiu i actuacions comunes en totes les comunitats autònomes com a requisits fonamentals per preparar la tornada presencial a les aules, que inclogui «tests massius, desinfecció de centres, ràtios de 12 alumnes per aula, entrades i sortides esglaonades i mascaretes obligatòries».

També reclama «la negociació immediata de mesures que afecten processos que sembla que es duran a terme de forma presencial, com la matriculació, proves extraordinàries o proves d’accés a la universitat», entre d’altres.

Per la seva banda, el sindicat independent d’ensenyament FSIE apressa a convocar una reunió de la Taula Sectorial de l’Ensenyament Concertat, que porta sense reunir-se des del 19 de desembre del 2018.

FSIE ha criticat Educació per «no dialogar, consultar i negociar les mesures que s’estan aplicant» i reclama la reunió per videoconferència per donar explicacions i aclarir tot el que concerneix al final i l’inici de curs.

Notícies relacionades

Els docents, agrupats a la central STES, han rebutjat que una part minoritària de l’alumnat torni a les aules aquest últim trimestre de curs «durant només quatre setmanes i després de més de dos mesos de confinament» per l’«enorme esforç organitzatiu i sanitari» que suposa.

«Creiem sincerament que tota l’energia de l’administració educativa hauria d’estar centrada en anar pensant la gestió del començament del curs següent», adverteix STES.