PEL COVID-19

Celaá confia que les comunitats recolzin l'acord de final de curs

Madrid, Andalusia, Castella i Lleó i el País Basc van assegurar que no aplicaran la proposta educativa del Govern per al curs 2020

GRAF588. MADRID, 03/03/2020.- La ministra de Educación, Isabel Celaá, durante la rueda de prensa posterior al Consejo de Ministros celebrado en el Palacio de la Moncloa, este martes. EFE/Juan Carlos Hidalgo

GRAF588. MADRID, 03/03/2020.- La ministra de Educación, Isabel Celaá, durante la rueda de prensa posterior al Consejo de Ministros celebrado en el Palacio de la Moncloa, este martes. EFE/Juan Carlos Hidalgo / JUAN CARLOS HIDALGO (EFE)

2
Es llegeix en minuts
Begoña González

La Ministra d’Educació, Isabel Celaá, ha defensat l’acord per al final de curs proposat pel Govern a penes dos dies enrere i que diverses comunitats han assegurat que no l’aplicaran. 

En la conferència sectorial de fa dos dies, el Ministeri d’Educació va presentar un acord que gairebé totes les comunitats van compartir en el qual es plantejaven mesures excepcionals com que la norma general seria l’aprovat i que el curs acabaria al juny a excepció de  les proves PAU. «La immensa majoria de les comunitats s’han adherit a l’acord en la seva integritat. D’altres han mostrat disconformitat en algun punt. El Ministeri està treballant per estendre aquest acord l’objectiu del qual val la pena i confiem que aquestes comunitats puguin arribar a subscriure l’acord», ha conclòs la ministra sobre l’acord.

Ara per ara, Madrid, Andalusia, Castella i Lleó i el País Basc han assegurat que no aplicaran l’acord del Govern per al final de curs, però la ministra ha assegurat que en les pròximes setmanes es tornaran a reunir per mirar d’arribar a un acord perquè «cap alumne perdi el curs per aquesta situació excepcional», ha assegurat la ministra.

Segons ha assegurat la ministra, l’acord busca atorgar sentit a l’avaluació en aquestes circumstàncies i que serveixi perquè promocionin els alumnes que estiguin preparats. «La promoció ha de ser sempre la norma general en tot el sistema educatiu i la repetició, l’excepció. Però adonant-nos de les circumstàncies especials que s’estan desenvolupant, hem percebut la necessitat de reforçar que si en situacions normals la repetició és una excepció, en aquestes circumstàncies és una mesura molt més excepcional», ha insistit la ministra.

No és un aprovat general

«Això no significa un aprovat general», ha recordat. La ministra ha explicat que un alumne amb les condicions adequades que no hagi fet res en el primer, segon ni tercer trimestre no promocionarà, però que un alumne que hagi fet el mateix en el primer i segon trimestre però que en el tercer no aconsegueixi els objectius, «se l’haurà d’ajudar».

Celaá ha recordat que els alumnes estan fent un «tremend esforç» per continuar amb la seva educació en aquestes condicions extraordinàries, i que tot això està sent possible per l’«immens esforç de les famílies, per donar serenitat i ajudar amb els deures».

«S’ha de sumar aquest esforç al que fa tot el sistema educatiu. Els docents el fan des del primer dia amb una gran dedicació i, per això, mereixen tota la nostra confiança i respecte», ha assegurat la ministra que ha afegit que el ministeri es correspon a aquest esforç des de la cooperació amb les comunitats perquè les normes s’adaptin a aquestes «circumstàncies extraordinàries».

Notícies relacionades

«No podem fer com si res estigués passant. No podem obviar que l’activitat educativa s’està desenvolupant a les llars en circumstàncies complexes», ha remarcat la ministra». Per això, s’han d’adaptar les normes i flexibilitzar els criteris d’avaluació perquè ningú quedi enrere i protegir els alumnes vulnerables que en aquesta situació són la majoria», ha conclòs. 

En relació amb les beques, Celaá ha assegurat que el Govern continua treballant en la matèria per buscar una solució que permeti sobrevenir l’inconvenient de la seva concessió en funció de la renda de l’any anterior i que en aquest nou curs s’hauran de modificar.