Després de detectar-se tres casos de coronavirus
La presó de Soto del Real aïlla el mòdul on hi ha Bárcenas, López Viejo i Rato
Els condemnats no podran sortir a partir d'ara a les zones comunes del presidi
En una situació similar es troba el comissari jubilat José Manuel Villarejo a la presó d'Estremera

jcarbo45611795 rato181025131630 /
La direcció del centre penitenciari de Soto del Real (Madrid) ha aïllat el mòdul 10 on compleixen presó l’extresorer del PP Luis Bárcenas, l’exconseller madrileny Alberto López Viejo, els dos condemnats per ’Gürtel’, i l’expresident de Bankia, Rodrigo Rato, per les ‘targetes black’.
El Centre Penitenciari de Madrid ha acordat aquesta mesura de manera preventiva després de detectar-se un cas positiu per coronavirus en un intern que es trobava en aïllament a la infermeria de la presó i que procedia d’aquest mòdul.
Tal com estableix el protocol habitual, la direcció del centre ha acordat l’aïllament d’aquest mòdul de la presó, que suma tres casos positius per Covid-19, segons han informat fonts d’Institucions Penitenciàries.
Aquesta mesura implica que els presos que estan interns al mòdul 10 de la presó madrilenya, entre els quals Bárcenas, López Viejo o Rato, no podran sortir a zones comunes de la presó.
En una situació similar es troba el comissari jubilat José Manuel Villarejo, així com la resta d’interns del seu mòdul de la presó madrilenya d’Estremera, en quarantena a les seves cel·les després que el centre registrés dos casos positius en coronavirus.
Tant Villarejo com Bárcenas i López Viejo han reclamat a l’Audiència Nacional la seva sortida de la presó davant de la possibilitat de ser encomanats per coronavirus i el risc que per a la seva salut suposaria, una mesura que ha sigut denegada en diverses ocasions per aquest tribunal.
- CAS SANTOS CERDÁN-ÁBALOS Koldo García després de conèixer l’informe de l’UCO sobre Santos Cerdán: «Acaba de començar»
- Tensió als Estats Units "Motivació política" en l’assassinat d’una congressista i el marit
- Metamorfosi demogràfica Un terç de l’Eixample és estranger
- Tensió als Estats Units Els EUA surten al carrer de forma multitudinària en protesta per Trump
- Tempesta judicial i política La caiguda de Cerdán impulsa en el PSOE avançar les generals
- Predicció La calor s’intensifica a partir de dilluns i algunes zones de Catalunya arribaran als 40 graus
- Xifres d’Interior Rècord d’identificacions policials a Catalunya: 1,2 milions el 2024
- Defunció Mor als 63 anys l’empresari Miquel Suqué, del Grup Peralada
- Acte del PP Feijóo demanarà la compareixença de Sánchez al Congrés perquè es «retratin» els seus aliats: «Si el segueixen recolzant, seran els seus encobridors»
- L’hora més crítica Sánchez acudirà dimecres a la sessió de control al Congrés per respondre per l’escàndol de Santos Cerdán