ALERTA sobre la pandèmia
L'OMS vaticina una «nova realitat» després de superar la crisi del Covid-19 perquè «el virus no desapareixerà»
David Nabarro recalca la necessitat d'«estar preparats» per «defensar els més vulnerables» i «aprendre com interrompre la transmissió»
53119304 60 /
David Nabarro, l’enviat especial del director general de l’Organització Mundial de la Salut (OMS), Tedros Adhanom Ghebreyesus, per al Covid-19 ha assegurat aquest dilluns que la població necessitarà acostumar-se a una «nova realitat» una vegada passi la crisi sanitària, ja que el virus «no desapareixerà».
Nabarro ha concedit una entrevista a la BBC, en què ha assenyalat que la societat haurà de començar a assimilar la «nova realitat» que suposarà per a tot el món un virus com el Covid-19.
La falta de vacuna
Sense una vacuna encara, l’expert de l’OMS ha recalcat la necessitat d’«estar preparats» per «defensar els més vulnerables» i «aprendre com interrompre la transmissió».
«Aquest virus no desapareixerà. No sabem si les persones que han tingut el virus en són immunes i no sabem quan tindrem una vacuna», ha explicat per a Radio 4, de la cadena pública britànica.
«Estic segur que alguna forma de protecció facial es convertirà en la norma, entre altres coses, per tranquil·litzar les persones, però això no significa que es pugui fer el que es vulgui quan s’està utilitzant una mascareta», ha matisat.
L’ús generalitzat de mascaretes ha generat certa controvèrsia, ja que els serveis mèdics i sanitaris de tot el món han presentat importants mancances en alguns moments per poder subministrar aquest tipus de materials als seus professionals.
És per això que l’OMS ha preferit no recomanar un ús massiu d’aquest tipus de proteccions, excepte en cas que se sigui portador de la malaltia o s’estigui en contacte directe amb alguna d’aquestes persones encomanades.
El nou coronavirus, sorgit fa cinc mesos a la ciutat xinesa de Wuhan, ha afectat gairebé 2 milions de persones, mentre que ja ha provocat la mort de gairebé 200.000. Els Estats Units són el país amb més contagis, més de 580.000, i el que més víctimes fatals té fins al moment, prop de 23.700.
- GameStop llança una opa de més de 47.000 milions per comprar eBay
- La Portada d'El Matí de Catalunya Ràdio L'extrema dreta es dispara
- Acord entre Interior i Educació Policies a escoles i instituts: així funcionen els models que ja hi ha a Espanya abans del pla dels Mossos
- Guerra a l’Orient Mitjà Els EUA mobilitzaran més de 100 aeronaus i vaixells per escortar vaixells atrapats a l’estret d’Ormuz
- Escàndol criminal ‘The Lady’, la sèrie sobre Sarah Ferguson boicotejada per la seva protagonista, arriba a Espanya
