Curs escolar

La FAVB proposa un retorn esglaonat a l'escola i sense exàmens finals

Demanen que les companyies telefòniques facilitin l'accés gratuït a internet a totes les llars amb nens

undefined51737648 pla mitj  del conseller d educaci   josep bargall  i el dire200114160148

undefined51737648 pla mitj del conseller d educaci josep bargall i el dire200114160148 / Elisenda Rosanas

1
Es llegeix en minuts
Efe

La comissió d’Educació de la Federació d’Associacions de Veïns de Barcelona (FAVB) ha proposat «un retorn esglaonat» a l’escola després del confinament per la pandèmia que permeti a alumnes, docents i famílies «un tancament emocional de curs» i una «avaluació continuada», sense exàmens finals.

En un comunicat, la FAVB es fa eco de la preocupació veïnal per les conseqüències psicològiques del confinament pel Covid-19 en alumnes i professors i s’oposa que el curs escolar s’allargui més enllà de les dates previstes oficialment. «

Ni l’alumnat ni el professorat estan en condicions emocionals de superar el repte que suposa posar per davant el currículum», assenyala l’entitat, a la qual li inquieta que, davant del confinament, hi hagi una preocupació preponderant per la falta de compliment dels continguts escolars i les avaluacions finals.

També adverteix que els centres educatius, en general, no reuneixen les condicions adequades per suportar les temperatures elevades de l’estiu, amb aules amb ràtios de 25-30 alumnes.

L’entitat demana a l’administració el reforç educatiu en els centres on es concentra la població escolar amb més carències per al retorn del confinament. També considerar un pressupost extraordinari per

a l’organització de colònies i activitats d’estiu perquè cap alumne deixi d’anar-hi per falta de pressupost familiar a conseqüència de la crisi. A més, reclama assegurar temperatures aptes per al treball

als centres educatius, durant l’estiu i les setmanes prèvies i posteriors i fer efectiu el seu accés real a les Tecnologies de la Informació i la Comunicació (TIC) i a la Tecnologies de l’Aprenentatge i el Coneixement (TAC).

Bretxa digital

Notícies relacionades

«S’ha fet evident la fractura digital existent entre l’alumnat i uns docents amb moltes dificultats d’actuació davant d’un entorn que fora de l’escola és molt digital», apunta en el comunicat.

Pr solucionar-ho, la FAVB demana que les companyies telefòniques facilitin l’accés gratuït a internet a totes les llars amb nens.