Telecovid-CSI
El Consorci Sanitari Integral desenvolupa una app per fer seguiment de pacients de coronavirus donats d'alta
Són cinc preguntes senzilles que mesuren la seva evolució i que donen informació valuosa als sanitaris per fer un control diari
zentauroepp52951376 aplaudiments al clinic200328130334 /
El Consorci Sanitari Integral ha desenvolupat una aplicació per a mòbils i tauletes que permet fer el seguiment diari dels pacients donats d’alta de coronavirus. Telecovid-CSI, que és com s’ha batejat, monitora la persona després de rebre l’alta hospitalària o després de visitar urgències. Bàsicament, fa cinc preguntes senzilles que mesuren la seva evolució i que donen informació valuosa als professionals sanitaris per fer el seu seguiment diari.
Darrere de Telecovid-CSI hi ha un equip de 25 metges de diverses especialitats. Des que es va posar en marxa el 3 d’abril passat ja l’han utilitzat més de 100 pacients de l’Hospital de Sant Joan Despí i de l’Hospital General de l’Hospitalet.
El funcionament de l’aplicació és el següent: el pacient rep un avís al mòbil (SMS) cada dia per accedir a l’aplicació on hi ha, entre d’altres, el control del dia, consells sobre aïllament o un espai de respostes a preguntes freqüents. Una vegada a dins, el malalt ha de respondre les cinc preguntes necessàries per saber el seu estat de salut. Així, se li pregunta si ha empitjorat, si té dolor toràcic (pit), si té sensació ofec, si té febre i si té diarrea.
Una vegada els sistemes d’informació de l’hospital reben les dades, en cas de detectar algun problema s’activa una alarma al quadro de comandament perquè els metges es posin en contacte ràpidament amb el pacient.
- Satisfacció entre els usuaris de l'R4 pel restabliment del servei: "Aquests tres mesos han estat un caos"
- La policia investiga si l'explosió d'aquest dilluns a la Balconada de Manresa va ser intencionada
- Treballadors de Puig de les Basses es concentren en suport al director després de la seva renúncia
- Influenciadors de Girona denunciats per incitar a la violència contra "moros" a les xarxes socials
- Catalunya obté 125 Banderes Blaves, segueix quarta en el rànquing espanyol i lidera els ports amb 24
