LLUITA CONTRA EL CORONAVIRUS
El Clínic, Can Ruti i la UB desenvolupen tres nous models de respirador
Es tracta de dispositius per ajudar a la ventilació dels pacients amb problemes respiratoris greus a falta de màquines convencionals

oxygen---16
Professionals de l’Hospital Clínic, el Germans Trias i Pujol (Can Ruti) i la Facultat de Medicina i Ciències de la Salut de la Universitat de Barcelona (UB) s’han ajuntat per desenvolupar tres nous models de respirador d’emergència per tractar pacients afectats pel Covid-19.
Tal com ha informat Can Ruti en un comunicat, es tracta de dispositius per ajudar a la ventilació dels pacients amb problemes respiratoris severs en absència dels respiradors convencionals.
Els models, que desenvolupen les empreses Protofy.xyz., GASN2 i GPAInnova, es faran servir de forma transitòria en situacions d’emergència i permetran controlar la freqüència respiratòria, així com altres paràmetres de forma constant i objectiva.
«Diversos equips i institucions estem treballant de manera coordinada per aconseguir una màquina que ens permeti oferir al sistema sanitari una solució d’emergència en la respiració assistida», ha explicat el doctor Ramon Farré, catedràtic de Fisiologia de la UB.
Proves de validació
Els tres prototips, finançats gràcies a l’ajuda de donacions, estan passant ara les proves de validació amb simuladors en animals i en els pròxims dies se sotmetran a proves controlades en pacients.
Una vegada finalitzada aquesta fase, hauran de ser aprovats per l’Agència Espanyola del Medicament, i després ja es podran començar a produir a escala industrial i distribuir-se per tots els centres sanitaris de l’Estat.
El primer prototip es diu «OxyGEN-IP» i ha sigut dissenyat per la companyia Protofy.xyz per controlar la freqüència respiratòria, el volum corrent i la ràtio d’inspiració i expiració.
Control remot
El segon, batejat com a «Respira» per l’empresa GPA Innova, s’adapta als respiradors manuals i els assisteix de forma automàtica i monitorada, de manera que permet el control remot en temps real de la freqüència i el volum d’aire o oxigen aportats al pacient.
A més, mitjançant una estació de control es poden gestionar fins a vint dispositius simultàniament a través d’una xarxa wifi.
Finalment, l’empresa Gas N2 ha dissenyat i desenvolupat un prototip de respiradors mecànics d’intubació que ha anomenat «Dispositiu Autònom de Respiració (DAR)» i que assisteix en la respiració del pacient de manera invasiva.
- Successos Mor un jove en caure des de la segona planta del centre comercial Maremagnum de Barcelona
- A Bèrgam Un home mor succionat pel motor d’un avió que s’havia d’enlairar cap a Astúries des d’un aeroport de Milà
- Animals marítims ¿Què és el peix escorpí present a les platges d’Espanya i què s’ha de fer si et pica?
- "Si et conviden a un sopar, no portis vi"
- Un bacteri podria causar 12 milions de càncers gàstrics