El Govern demana al Govern central que garanteixi la baixa als treballadors confinats a Igualada
L'alcalde de la ciutat agraeix la mesura i es mostra convençut que l'Executiu central avalarà la proposta

zentauroepp52807220 grafcat2860 igualada barcelona 16 03 2020 vista de la 200320120352 /
La consellera de Salut, Alba Vergés, ha assegurat aquest dilluns que el Govern garantirà la baixa dels empleats que no poden acudir al seu lloc de treball perquè es troben dins del perímetre de confinament decretat a la Conda d’Ódena. La Generalitat ha traslladat al Govern central una resolució firmada per Vergés i el conseller d’Interior, Miquel Buch, que està «pendent d’autorització» perquè sigui publicada i pugui entrar en vigor.
L’alcalde d’Igualada, Marc Castells, va reclamar a l’Executiu de Quim Torra i al Govern de Pedro Sánchez «respostes immediates» per garantir els drets laborals dels treballadors aïllats pel coronavirus des del 13 de març. «La resolució serveix perquè puguin quedar-se a casa amb tota la tranquil·litat, amb la seva baixa garantida. És la proposta que hem portat al Govern central perquè la convalidi. No pot ser de cap altra manera. No ha de patir ni pels seus ingressos ni per les seves despeses», ha exposat Vergés en la roda de premsa diària al costat dels titulars de Presidència i Interior.
Notícies relacionades«Hi ha un problema col·lateral», va comentar Castells dissabte, que és que «els treballadors que han donat positiu tenen dret a les contingències per accident laboral», però, «tots aquells que són a casa i que, a causa del confinament, no poden anar a treballar fora de la Conca d’Òdena estan en territori de ningú a nivell laboral».
Castells ha agraït aquest dilluns la resolució del Govern, que, quan estigui autoritzada, permetrà que els empleats tinguin blindats els seus drets amb efecte retroactiu des de l’inici del confinament, i s’ha mostrat convençut que l’Estat la convalidarà com més aviat millor. L’alcalde també ha apuntat que la setmana que ve es presenta «complicada» perquè auguren un degoteig de casos i defuncions. Per això ha recordat que, malgrat que l’aïllament es va decretar per a 14 dies naturals, hi ha la «sensació» que pot ser ampliable. «Però estem en mans de les autoritats competents. Valoraran en els pròxims dies si s’ha d’ampliar», ha conclòs Castells.
- Debat tècnic Per què la Via Laietana reformada no té arbres: dels túnels del metro al volum dels testos
- CICLISME El caos s’apodera de l’estrena del Tour amb Enric Mas de protagonista
- Lleida Quatre morts i sis ferits en un accident a l’A-2 a Soses amb quatre cotxes implicats
- Victòria del campió d’Europa (2-0) El Madrid topa amb Luis Enrique
- Distribució i IA Amazon ja sap quin producte demanaràs tres mesos abans que ho demanis
- Malaltia neurodegenerativa Un equip de Sant Pau identifica un biomarcador per predir la progressió de l’Alzheimer fins i tot en fases inicials
- BARÒMETRE D’ELCANO El 82% dels espanyols creu que Israel està cometent un genocidi a Gaza
- Llistes d'espera a Catalunya Farts d'esperar-se per a la rehabilitació a la sanitat pública: "He hagut de pagar un fisioterapeuta privat"
- Educació a Catalunya Quatre-cents mestres i professors de matemàtiques es reuneixen (durant les seves vacances) a Lleida per discutir propostes de millora
- Sector bancari La CNMV espera aprovar el fullet de l’opa del BBVA sobre el Sabadell abans de finals de juliol