picardia a les xarxes
Els Mossos alerten d'un frau amb la difusió d'enllaços del 'certificat autoresponsable'
L'enllaç es mou per WhatsApp i demana dades personals als usuaris

mossos
Els Mossos d’Esquadra han advertit a les xarxes socials que per WhatsApp circula un enllaç fraudulent per generar el ‘certificat autoresponsable’ per garantir que les persones que es desplacen durant el confinament ho fan per raons permeses. Des d’aquest enllaç es demanen dades personals als usuaris.
El document oficial, que és el que demanen que la gent es descarregui, està disponible a la pàgina web del Departament d’Interior.
Circula per xarxes un enllaç fraudulent per generar el Certificat Autoresponsable de Desplaçament en format Digital. Recordeu, feu cas només de fonts oficials i descarregueu-lo d’aquí https://t.co/bpSgzmjXNi pic.twitter.com/fXX617QKL9
— Mossos (@mossos) 23 de marzo de 2020
El conseller Buch va afirmar el dia de la seva presentació, divendres, dia 20, que aquest certificat és un «exercici de confiança en la ciutadania» i que per sortir al carrer no és obligatori. Està previst per a desplaçaments amb vehicle i a peu. «Per baixar les escombraries no fa falta portar aquest certificat, serà a prop del seu domicili i podrà explicar què està fent».
També han aclarit que només poden demanar-lo Mossos d’Esquadra i policies locals. Per als que tenen certificat de treball, des d’Interior han indicat que és complementari i no substituïble al que emeti l’empresa. Aquest és l’enllaç de la web de la Generalitat.
Ja tenim versió en word i en pdf per omplir digitalment del certificat autoresponsable de desplaçament. #ProteccioCivil #Covid19 #coronavirus https://t.co/ekjCbsrIla
— Protecció civil (@emergenciescat) 21 de marzo de 2020
Aquest document inclou diverses opcions per sortir a la via pública que el ciutadà ha de marcar per indicar la raó del seu desplaçament. El document inclou les opcions d’anar a adquirir aliments, acudir a un centre sanitari, desplaçar-se al lloc de treball, tornar a la seva residència habitual, assistir a persones que ho requereixen, anar a una entitat financera i una causa de força major.
Notícies relacionadesEl ciutadà ha d’especificar la direcció d’origen, la de destinació i les seves dades personals en aquest document, que «facilitarà el treball del ciutadà i dels cossos policials que vetllen pel compliment d’aquest confinament».
No és obligatori però sí recomanable portar-lo. Interior ha habilitat un enllaç on consultar interrogants que puguin sorgir sobre aquest document.
‘Coronavirus avui’
Subscriu-te a la nostra ‘newsletter’ per conèixer tota l’actualitat i informació pràctica sobre el desenvolupament de la pandèmia i les seves repercussions
- Turisme de masses Inventen platges falses per despistar els turistes a les Balears
- Ocupació pública El Govern aprova aquest dimarts la pujada salarial del 0,5 % pendent per als funcionaris, segons CCOO i UGT
- Pobresa a Catalunya La vida en un garatge de tres nens de l’Hospitalet: «¿Fins quan hem d’estar així?»
- Rellotge biològic masculí La ciència confirma que l’edat del pare és clau en el desenvolupament del fetus i la salut del nadó
- Successos Mor un menor de dos anys en quedar-se tancat dins d'un cotxe a Valls
- Salmonel·losi, la intoxicació estrella de l’estiu: riscos, símptomes i consells pràctics per evitar la infecció
- Les finances del club Radiografia de l'economia del Barça: "Hem passat de l'UCI a planta"
- Successos Mor un menor de dos anys en quedar-se tancat dins d'un cotxe a Valls
- Segons l’Institut Carles III Espanya registra 265 morts prematures atribuïbles a la calor de l’última setmana, 43 a Catalunya
- Corrupció al PSOE Els socis de Sánchez planten Feijóo i rebutgen negociar una moció de censura