Atenció a la gent gran
El 20% de les residències de gent gran de Madrid té casos de Covid-19
La Unitat Militar d'Emergències (UME) desinfecta els centres on resideix aquesta població tan vulnerable al coronavirus
Ignacio Aguado sol·licita equips EPIs i més personal mèdic, perquè el virus és «devastador» entre les persones de més edat
zentauroepp52645786 fachada de la residencia de ancianos de madrid donde se han 200305232417 /
El vicepresident de la Comunitat de Madrid, Ignacio Aguado, ha advertit que el 20% de les residències de gent gran de la regió tenen casos i fins i tot estan sent desinfectades per la Unitat Militar d’Emergències (UME).
En una entrevista a Onda Cero, recollida per Europa Press, ha indicat que l’altre 80%, de les entorn de 500 que existeixen, no han notificat contagis així que entenen que «estan sans i estalvis». A més, s’hi han reforçat les mesures de protecció.
«El problema de les residències és que, és clar, allà hi viu gent molt vulnerable, que són la nostra gent gran. Quan entra el virus és realment devastador. Hem de ser conscients que igual com potenciem els hospitals, les residències són un lloc per protegir», ha apuntat.
Per a això, es necessiten equips d’EPIs i és tan important que hi hagi desinfecció i més personal mèdic. En aquest sentit, ha recordat que han demanat al Ministeri de Defensa que activi el personal militar sanitari perquè actuï en les residències perquè ara mateix amb el que compten és personal preparat en l’aspecte social.
- Tradició catalana Controvèrsia pel pregó de la Festa Major de Lleida: "El blanqueig del feixisme a les institucions lleidatanes és intolerable"
- La Portada d'El Matí de Catalunya Ràdio Les preguntes que ens deixa l'absentisme universitari
- Claus de la reforma de pensions La jubilació canvia per sempre el 2027 i només tindrà dues possibilitats: 65 o 67 anys segons el que s’hagi cotitzat
- Combustibles Preu de la gasolina i el dièsel avui, 8 de maig, a Espanya per la guerra de l'Iran: el dièsel baixa i la gasolina va a l'alça
- Per a morros fins Tres bons restaurants de Barcelona per al cap de setmana: Cruix, Albarada i Casa Fiero
