per frenar l'avanç del coronavirus
Comunitat de Madrid aprova 23,3 milions per comprar material sanitari que arribarà en avions de la Xina
Segons ha informat el Govern regional en un comunicat, s'espera que el primer d'ells estigui a Madrid en les pròximes 24 hores
Lod (Israel), 10/03/2020.- Passengers wearing protective masks walk at the departure terminal of Ben Gurion International Airport, near Tel Aviv, Israel, 10 March 2020. Israel authorities imposed major restrictions on all travelers entering Israel, including a two weeks home quarantine of all arrivals from all countries to prevent the spread of COVID-19 coronavirus. EFE/EPA/ATEF SAFADI /
El Consell de Govern de la Comunitat de Madrid, en convocatòria extraordinària, ha aprovat aquest diumenge una despesa de 23,3 milions d’euros per a l’adquisició centralitzada de material sanitari que arribarà a l’autonomia a dos avions procedents de la Xina per a l’atenció urgent d’afectats pel coronavirus.
La reunió, presidida per Isabel Díaz Ayuso, s’ha fet a les 20 hores per videoconferència, després que la dirigent madrilenya li demanés el president del Govern, Pedro Sánchez, que permetés l’arribada d’aquests avions a l’aeroport Adolfo Suárez-Madrid Barajas.
Segons ha informat el Govern regional en un comunicat, s’espera que el primer d’ells estigui a Madrid en les pròximes 24 hores, carregat de material com respiradors per continuar adaptant els llocs UCI, màscares o bates, a fi de protegir els professionals sanitaris.
Notícies relacionadesA fi de garantir la protecció de pacients i professionals sanitaris, el Servei Madrileny de Salut, per raó d’emergència sanitària, requereix fer una compra centralitzada, així com la gestió del subministrament, de material sanitari divers, per a tots els centres dependents del Servei Madrileny de Salut.
A més, des de l’Executiu autonòmic han detallat que davant de la situació d’infecció per coronavirus i a fi de garantir la seguretat, la salut de la població i l’interès general, així com possibilitar una atenció sanitària adequada a la població, es fa necessari acudir a la tramitació d’emergència prevista a l’article 120 de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de Contractes del Sector Públic (LCSP).
- L’agenda Què fer aquesta setmana a Barcelona: aquests són els millors plans
- Inscripcions obertes L'energia, l'oci i el turisme centren les I Jornades Empresarials i Econòmiques de Tarragona d'EL PERIÓDICO, aquest 11 de maig
- Gran projecte de reurbanització Licitades les obres del carril bus a la Via Augusta de Badalona que han de completar la reforma urbanística del centre
- Nova instal·lació L'única pista de gel fixa de Barcelona obre avui: preus, horaris i ubicació
- Successos Els Mossos busquen el violador d'una menor el cap de setmana passat al Raval
