Educació i feina
El trampolí a l'empresa
Alumnes, centres i famílies sumen a l'hora de promoure l'ensenyament tècnic

zentauroepp52724818 debate fp200311140949 /
Ainoa García i Gerard López cursen segon any del cicle formatiu de grau superior de Màrqueting i Publicitat. Ho fan a Barcelona, al Centre d’Estudis Prat, una institució educativa que des del 1935 forma persones des d’una perspectiva humana i acadèmica, amb l’objectiu de potenciar el talent de l’alumnat, tant en els itineraris de batxillerat com en els cicles formatius de grau superior. L’elecció de l’Ainoa i el Gerard els fa sentir-se molt segurs de l’FP. «Em sento fins i tot molt més preparat que els estudiants d’universitat. Potser tenen més teoria, però jo em sento més pròxim en els meus estudis a l’empresa i a la realitat del mercat laboral», diu ell. L’Ainoa té una altra aportació que convida a la reflexió: «Fent pràctiques en una agència de comunicació, vaig coincidir amb una noia que, havent acabat ja la carrera d’Administració i Direcció d’Empreses (ADE), es va interessar pel cicle formatiu que nosaltres fem com a via per fer-li més fàcil l’accés a la feina, i es plantejava seguir-lo».
Precisament per això, els especialistes en FP tenen a les seves mans el repte de donar a conèixer la multitud de sinergies i trànsits possibles entre diferents estudis que poden fer de la formació professional un trampolí més directe al mercat laboral per a qui sigui. «Anem cap a una FP oberta i variada en funció del territori i les persones», expressava el director general de Formació Professional de la Generalitat, Joan-Lluís Espinós. Una FP flexible i adaptable a tots els canvis socials i de nous reclams laborals. «Necessitem un canvi metodològic. Hem d’ensenyar als alumnes a aprendre a aprendre, perquè noves professions aniran apareixent i haurem de saber adaptar la metodologia en funció de projectes i reptes», va puntualitzar el director de l’Institut Pere Martell de Tarragona, Àngel Miguel. Per fer-ho, segons va dir ell mateix, «és necessari un compromís a tres bandes, dels centres formatius, el Departament d’Educació i les empreses».
Notícies relacionadesTampoc la família es deslliura de la seva tasca de recolzament als joves que opten per un cicle d’FP. I apunten els especialistes en aquest tipus d’estudis que la informació i orientació als alumnes respecte a l’FP hauria d’aparèixer ja en la primària.
Els indicadors del Departament d’Educació assenyalen que de cada 10 alumnes de grau superior d’FP, 7,5 ho aproven tot. També se sap que el 33% dels alumnes d’FP continuen formant-se, en altres cicles d’FP o a la universitat.
- Compromís amb ERC El Govern es prepara per aprovar al setembre la quitació del deute de Catalunya, extensible a totes les autonomies
- Previsió meteorològica Pluges a Catalunya: el Meteocat activa avisos en aquestes comarques
- Nou autonomies aporten recursos als territoris afectats pel foc
- Carme Forcadell: "Sabíem que pagaríem un preu, però no que seria tan car"
- Montoro va ser alertat d’una investigació a Palma sobre el PP
- Pendent d’extradició Detingut a Portugal un ‘casual’ buscat per l’assassinat d’un narco rival a Badia del Vallès el 2023
- Conflicte al Pròxim Orient L’operació militar d’Israel a Cisjordània provoca el desplaçament més destacat de palestins des del 1967
- Tribunals Una veïna de Sant Adrià s’enfronta a 25 anys de presó per matar la seva parella amb «118 ganivetades» simulant «un joc sexual»
- FOCS ESPANYA Els incendis a Espanya deixen gairebé 400.000 hectàrees arrasades i 33 detinguts; el vent dificulta l’extinció
- Focs forestals Astúries entrarà amb maquinària pesada a Lleó per prevenir nous incendis: «Farem una línia de defensa»