Reaccions a l'anul·lació
Trilla, sobre la cancel·lació del Mobile: «La por ha guanyat la ciència»
L'epidemiòleg de l'Hospital Clínic dona per fet que hi haurà algun cas de coronavirus a Catalunya

zentauroepp32398549 barcelona 2016 01 13 sociedad antoni trilla cap epide170413172622
«La por ha guanyat, d’alguna manera, la ciència». Aquesta és la conclusió sobre la cancel·lació del Mobile del cap del Servei de Medicina Preventiva i Epidemiologia de l’Hospital Clínic, Antoni Trilla, qui ha remarcat que les mesures de protecció addicionals que havia pres el congrés ja eren «molt severes». En declaracions a TV3, Trilla ha insistit que «no hi ha cap indicació de l’OMS ni del centre de control d’Europa, el ministeri o la Generalitat» que digui que a Catalunya «hi ha una situació epidemiològica que justifiqui la cancel·lació del MWC ». Això sí, ha donat per fet que segurament hi haurà algun cas de coronavirus a Catalunya.
Trilla ha remarcat que a Amsterdam hi ha una fira que s’està celebrant amb normalitat, perquè han decidit que «el risc que es podia córrer era assumible». L’organitzador del Mobile, en canvi, ha rebut opinions de participants que no ho veien del tot clar i «això ha fet un efecte dòmino», conclou el doctor, que ha reconegut que és un «cop dur» per a Barcelona, Catalunya i Espanya.
Trilla, no obstant, no ha volgut culpar els organitzadors i ha indicat que cal esperar que la pròxima edició se celebri amb normalitat i que el coronavirus ja no sigui un factor a tenir en compte. Sobre la probabilitat d’un cas o més a Catalunya, Trilla ha indicat que la xarxa de vigilància treballa amb la hipòtesi que «segur» que hi haurà algun cas. «Gairebé em sorprendria que no en tinguéssim cap», ha indicat.
Al marge de la preocupació per l’epidèmia, especialment en països que no estan prou preparats per afrontar-la, constata que hi ha un problema amb la informació. Així mateix, s’ha referit a l’últim missatge de l’OMS i ha remarcat que el director general ha de ser prudent, especialment perquè hi ha països poc preparats en cas d’epidèmia, però ha insistit «que la resta de missatges van en la línia de mantenir la normalitat en tot». «No s’ha canviat en absolut la definició d’alerta», ha assenyalat.
- Això és el que significa que els fills no facin cas als seus pares a la primera, segons el psicòleg Álvaro Bilbao
- Tragèdia a Lleida Jordi i Omar, les dues víctimes de l'incendi de Torrefeta: "Vam sortir a buscar-los, però era com estar a l'infern"
- Investigació oberta El nen mort a Valls va estar tot el matí al cotxe mentre el pare treballava
- Universitat ¿Qui és Ramón Flecha, el catedràtic de la UB acusat d’abús sexual per 14 universitàries?
- La consellera de Salut, en contra d’ampliar el Prat
- Universitat ¿Qui és Ramón Flecha, el catedràtic de la UB acusat d’abús sexual per 14 universitàries?
- Alejandro Valverde: "Pogacar és el candidat a la victòria, però no ho tindrà fàcil amb Vingegaard"
- Despullar un sant
- ¿Violència gratuïta o esport noble?
- Scariolo anuncia que deixa la selecció després de l’Eurobasket i posarà rumb al Reial Madrid