ALERTA SANITÀRIA
Catalunya participa en un dels primers estudis per dissenyar la vacuna del coronavirus
Investigadors de l'Irta han identificat la regió concreta de la proteïna S que serà clau per fabricar l'antídot

coronavirus-cientificos
Un equip d’investigadors del Centre d’Investigació en Salut Animal de l’Institut d’Investigació i Tecnologia Agroalimentàries (Irta) de Catalunya participen junt amb científics del Laboratori Nacional de Galveston i la Universitat de Texas en un delsprimers estudis moleculars per dissenyar una vacuna per al nou coronavirus.
(Segueixi en directe les últimes notícies sobre el coronavirus)
La investigació, que s’ha publicat a la revista ‘F1000Research’, dona pistes sobre la proteïna implicada en el procés d’infecció del nou coronavirus, que podria ajudar a desenvolupar una vacuna i ara els investigadors han començat a treballar per ampliar informació sobre l’origen i l’evolució de la malaltia, ha informat l’Irta en un comunicat.
Per experiència prèvia amb altres coronavirus que s’assemblen genèticament al de Wuhan, els científics ja sospitaven quina proteïna diana havien de buscar en el nou coronavirus per treballar en una possible vacuna. Es tracta de la proteïna S, que forma part de l’embolcall de tots els coronavirus, i en el seu estudi els investigadors han identificat la regió concreta d’aquesta proteïna, que seria clau per fer una vacuna del nou coronavirus.
Proves en animals
La investigadora del’Irta-Cresa Júlia Vergara-Alert ha assegurat que el següent pas és «comprovar l’eficàcia d’aquestes molècules al laboratori per veure si serien bones candidates per fer una vacuna; una vegada feta s’hauria de comprovar en models animals.
No s’ha confirmat encara si l’origen del nou coronavirus és animal, però les prediccions de l’estudi apunten que els pollastres i les civetes són els més sospitosos d’entre totes les espècies disponibles a la base de dades de genomes.
Notícies relacionadesL’investigador Joaquim Segalés ha dit que per tenir-ne la certesa s’haurà de comprovar experimentalment, tot i que no descarta que hi hagi altres espècies d’animals potencialment susceptibles al nou virus.
L’equip de l’Irta ja té experiència en fer models animals per investigar altres coronavirus, com fan des de fa més de cinc anys amb el Mers-coronavirus.
- Almenys 7 persones viuen entre ruïnes a les Cases Barates
- Recomanacions "Inoblidable": el bar de Mataró aclamat per les seves saboroses tapes
- Tres ferits en caure part de l'estructura de l'escenari d'un festival de jotes
- Amb Liam Neeson El racó de Sant Cugat del Vallès que està ja en la història del cinema
- Aquest dilluns L’Audiència de Barcelona jutja una àvia per abusar del seu net a Igualada
- Trobada a Barcelona Sánchez i Illa es reuneixen en plena polèmica per l'opa al Sabadell i l'apagada
- Projecte científic Hypatia II: es busquen tripulants per a una nova ‘expedició’ a Mart el 2025
- Ampliació de crèdit El Govern pacta amb els Comuns invertir 850 milions anuals en habitatge i una oficina antidesnonaments
- Previsió del Meteocat Catalunya activa avisos grocs i taronges davant les fortes pluges previstes per a aquesta setmana
- Apagada de llum Sánchez promet un «reforç» del sistema elèctric i defensa les renovables com a «interès general» davant «agendes particulars»