El Govern repatriarà la vintena d'espanyols atrapats a la zona del coronavirus
El ministeri d'Exteriors i el de Sanitat inicien els tràmits per a l'operació
vietnam-coronavirus
El Govern està treballant en la repatriació de la vintena d’espanyols que són a Wuhan, epicentre del brot de coronavirus que ha aparegut a la Xina, que ha causat ja 80 morts, d’entre els 2.744 infectats diagnosticats al país asiàtic.
[Segueixi aquí en directe les últimes notícies sobre el coronavirus de la Xina]
Ho ha confirmat la ministra d’Exteriors, Arancha González, al seu compte de Twitter, on ha informat que el seu Departament està treballant juntament amb el de Sanitat, el consolat espanyol a Pequín i les autoritats xineses i de la Unió Europea en la repatriació dels espanyols.
«Continuarem informant d’avenços», ha assegurat González.
Per la seva part, el ministre de sanitat, Salvador Illa, ha avançat que aquest dilluns es farà una reunió del cos consular a Pequín per estudiar diferents opcions per repatriar els espanyols.
Això, ha precisat en declaracions a la cadena Ser, en coordinació amb el Ministeri de Sanitat perquè «quan s’hagi decidit quina de les diferents opcions per a la repatriació s’adopti puguin rebre els tractaments mèdics que requereixin quan arribin a Espanya».
El ministre de Sanitat ha assegurat que quan s’adopti una decisió es donarà a conèixer «oportunament».
Preguntat si una vegada en territori espanyol els ciutadans hauran de ser posats en quarantena, Illa ha respost que es prendran aquelles mesures en benefici seu per confirmar que no tenen la malaltia.
Illa ha recordat que a Espanya no hi ha cap cas identificat, ja que els quatre possibles van ser descartats, i ha reiterat que el sistema sanitari espanyol està «perfectament capacitat» per donar resposta.
Notícies relacionadesEl ministre ha explicat que s’ha elaborat un protocol acordat amb les comunitats autònomes, amb les quals s’està en contacte, igual com amb l’Organització Mundial de la Salut (OMS), i ha afegit que diàriament es fan reunions de seguiment en el Ministeri per anar actualitzant la informació.
«Vull enviar un missatge de tranquil·litat», ha dit Illa, que ha incidit que Espanya està preparada per afrontar aquest tipus de situacions.
- Naufragi a Indonèsia La menor rescatada a Indonèsia al Santi, bussejador voluntari espanyol: «Si són morts no passa res. Però jo els vull amb mi, si us plau»
- Assentament Suport a Albiol pel desallotjament de Badalona
- "Si paro atenció, sento l’infinit"
- Resum de l’any cultural Els millors llibres del 2025
- Aquesta nit A TV3 El resum de Quim Masferrer
- Anàlisi del fenomen del suïcidi (I) Per què els homes moren més per suïcidi: una bretxa que no és innata i creix amb l’edat
- Naufragi a Indonèsia La menor rescatada a Indonèsia al Santi, bussejador voluntari espanyol: «Si són morts no passa res. Però jo els vull amb mi, si us plau»
- Sinistre al Pròxim Orient Els turistes de l’accident a l’Aràbia Saudita eren de la província de Barcelona
- Loteria catalana 01379, primer premi de la Grossa de Cap d’Any 2025
- Loteria catalana 29181 i 15376, quarts premis de la Grossa de Cap d’Any 2025
