ELS EFECTES DEL 'GLORIA'

Els guàrdies civils denuncien la falta de mitjans contra les tempestes

L'associació professional assegura que no compta amb vehicles adequats per a la neu o les cadenes pertinents

zentauroepp51850695 gloria 2200121120500

zentauroepp51850695 gloria 2200121120500 / Jose Manuel Arguedas

1
Es llegeix en minuts

L’Associació Espanyola de Guàrdies Civils (AEGC) ha denunciat que els agents estan responent als avisos relacionats amb la tempesta ‘Gloria’ «sense equipament, sense mitjans materials i sense personal», cosa que fa que en ocasions treballin sense complir la llei, per exemple circulant sense cadenes quan és obligatori.

AEGC explica en un comunicat que, mentre les institucions recomanen als ciutadans circular amb els seus cotxes ben equipats, hi ha patrulles que no poden fer-ho perquè no tenen els vehicles adequats per a la neu o les cadenes pertinents, cosa que suposa una «total falta de responsabilitat per part de la Direcció General, per posar en risc la seguretat dels guàrdies civils».

L’associació recorda que ja ha denunciat «les deficients condicions en què els agents de l’Agrupació de Trànsit han estat donant servei en aquestes alertes», a les quals ara s’afegeixen les dels components mobilitzats amb motiu del temporal.

«En Seguretat Ciutadana, en províncies com Osca, amb alta muntanya, els guàrdies civils han hagut de comprar ells mateixos, si han volgut sortir abrigats al servei, des de les botes per al fred (perquè posen traves per a la seva sol·licitud) fins a una simple gorra, roba tèrmica o ulleres pel vent», assegura.

Falta de vehicles adaptats

Quant al material mòbil, AEGC ha constatat la falta de vehicles adaptats per a les inclemències meteorològiques, especialment del tipus 4x4, així com de cadenes de neu tant per als tot terreny com per als turismes.

Notícies relacionades

«Això s’ha traduït en el fet que conductors als quals se’ls exigien cadenes per circular comprovessin amb sorpresa que la primera a incomplir la norma era la mateixa Guàrdia Civil que l’atenia, com en zones de Castelló, on s’han trobat sota una capa de neu i els cotxes oficials anaven sense les cadenes i amb rodes d’estiu», detalla.

AEGC demana la nova directora general de la Guàrdia Civil, María Gámez, que «no miri cap a un altre costat, com ho han fets els seus antecessors, i compleixi amb els agents dotant-los del material adequat.