Crisi climàtica
L'augment del nivell del mar s'empassa dues petites illes d'Indonèsia
Quatre illes més poden córrer la mateixa sort si no es prenen mesures

29/04/2019 29 April 2019, Indonesia, Sigi: Men ride a motorcycle through a muddy road after flash floods that hit the area. The death toll from severe flooding and landslides that hit Bengkulu province in Indonesia’s Sumatra island has risen to 29, with 13 listed as missing, an official said on Monday. Photo: Basri Marzuki/Sijori Images via ZUMA Wire/dpa /
Aquest dimarts el Fòrum d’Indonèsia per al Medi Ambient ha revelat que dues petites illes al sud de Sumatra han desaparegut com a resultat de l’augment del nivell del mar a causa del canvi climàtic. Les illes, que estaven deshabitades, pertanyien a l’administració de la província de Banyuasin, al sud de Sumatra.
L’illa Gundul està submergida a tres metres sota el nivell del mar, mentre que l’altra, Betet, part del Parc Nacional Berbak-Sembilang, a un metre. Aquest parc nacional va ser declarat reserva mundial de la biosfera el 2018 per part de la Unesco, ja que compta amb extenses àrees de manglars i una gran varietat de flora i fauna, inclosos el tigre de Sumatra i el blauet.
Les autoritats mediambientals d’Indonèsia han alertat que quatre illes més poden córrer la mateixa sort si no es prenen mesures per abordar l’augment constant dels nivells dels oceans. El director executiu del Fòrum d’Indonèsia per al Medi Ambient, Hairul Sobri, ha explicat que actualment hi ha 23 petites illes ubicades davant la costa oriental de la província afectada de Banyuasin, algunes d’aquestes habitades.
Escalfament global
D’acord amb Sobri, el sud de Sumatra és més vulnerable a l’efecte de l’escalfament global ja que la seva població ha depès sobretot del carbó, el petroli i el gas natural, cosa que ha contribuït al fet que es produeixin més emissions de gasos amb efecte d’hivernacle, tal com ha apuntat el diari local ‘The Jakarta Post’.
No obstant, no només aquesta regió es veu amenaçada, sinó també totes aquelles zones costaneres baixes de l’arxipèlag, conformat per unes 17.500 illes, on viuen part dels més de 264 milions de persones que actualment habiten Indonèsia.
Sobri ha alertat que la dependència dels fertilitzants químics al sector agrícola i l’excessiva extracció d’aigua subterrània són altres dels factors que han col·laborat en l’enfonsament de la terra d’aquestes illes.
- UGT-CTAC Un estudi radiografia el cost emocional de ser autònom: «És un estrès constant, somio que m’estic oblidant alguna cosa»
- Trànsit Un incendi en un túnel talla totalment la Ronda Litoral de Barcelona durant una hora
- Troben a Barcelona el menor de 15 anys de Manresa desaparegut des de feia una setmana
- EL DOCUMENTAL ‘LAPORTAGATE’ «‘De qualsevol manera cobrareu’. ‘¿Com?’ ‘Diré al Barça que us contractin’»
- Apunts La revelació que el Barça va contactar per Instagram
- El Sabadell admet que Competència no serà dura amb l’opa del BBVA
- El Govern posposa fins al maig la reubicació dels menors migrants
- La Guàrdia Civil troba a Colòmbia una nova propietat d’Ábalos
- El 10% dels pisos nous de BCN els compren estrangers residents
- Medina i Luceño, absolts en la causa del ‘pelotazo’ de les mascaretes