Ciberdelinqüència
Nova estafa amb una doble factura d'Endesa
La companyia i els Mossos alerten d'una estafa que suplanta l'operadora per robar dades
contador-luz
Els Mossos alerten a través de les xarxes socials d’una campanya de ‘phishing’ a Endesa a través de l’enviament de correus electrònics fraudulents. Mitjançant aquests missatges es pretén dirigir la víctima a una pàgina falsa perquè, suposadament, gestioni el reembors d’una factura mal emesa, per a la qual cosa els ciberdelinqüents li demanen que faciliti una targeta bancària.
🚨#PHISHING🚨
— Mossos (@mossos) 24 de diciembre de 2019
T'arriba per SMS un missatge d'@Endesa que diu que per error t'han cobrat dos cops la factura?
⛔ NO piquis
✅ A la paperera pic.twitter.com/F3IvV4FNTp
La companyia també avisa d’aquesta estafa a través de la seva pàgina web. En el trampós ‘mail’, indica Endesa, s’incita l’usuari a clicar en un enllaç perquè se li torni el que s’ha pagat de més. Al clicar en aquest enllaç, l’usuari és redirigit a una falsa pàgina d’Endesa amb una passarel·la de pagament, l’objectiu de la qual és adquirir les dades de la seva targeta de crèdit o de dèbit.
De moment, només s’han detectat casos de ‘phishing’ en castellà.
Si has rebut un correu d’aquestes característiques, has accedit a l’enllaç i has facilitat les teves dades personals (nom i cognoms) i els de la teva targeta financera, contacta com més aviat millor amb la teva entitat bancària per informar-los del succeït.
Ho adverteix l’Oficina de Seguretat de l’Internauta, que aconsella, a més, no obrir correus d’usuaris desconeguts o que no hagis sol·licitat, no contestar en cap cas aquests correus, i tenir actualitzat el sistema operatiu i l’antivirus, entre d’altres.
- Okupació Un propietari recupera la seva vivenda a la platja en una distracció dels ocupes
- Inditex intercanvia terrenys amb Alcampo per fer la nova seu a Sant Adrià
- Obituari Mor als 81 anys Anna Balletbò, exdirigent del PSC
- Novetat Cercle blau a Whatsapp de Meta AI: com treure'l del telèfon
- Presentació a Alstom El primer dels 10 trens llançadora de Ferrocarrils de la Generalitat a l’aeroport comença les proves
- Conduir amb 17 anys serà possible: aquestes són les condicions aprovades per la UE
- Endarrerir el rellotge ¿Quin dia és el canvi d’hora a Espanya? L’horari d’hivern 2025 és a tocar
- Estrena cinematogràfica El biopic d'Springsteen i la salut mental: música per calmar el soroll
- Assumptes obligats
- Roberto Carretero: "Normalitzar el dolor va fer que em petés el cap"
