RESOLUCIÓ DE L'AUDIÈNCIA
'El Chicle', condemnat a presó permanent revisable per la mort de Diana Quer
La sentència li imposa 10 anys de llibertat vigilada des que conclogui aquesta mesura i l'obligació d'indemnitzar els pares i la germana
José Ramón Abuín Gey, àlies ‘el Chicle’, ha sigut condemnat a la pena de presó permanent revisable per l’assassinat de Diana Quer, segons la sentència de l’Audiència Provincial de la Corunya. ‘El Chicle’, segons la sentència, també és condemnat per un delicte d’assassinat amb traïdoria i un delicte contra la llibertat sexual de la víctima, amb l’atenuant de confessió. L’Audiència també li ha imposat una indemnització de 130.000 euros a cadascun dels progenitors de Diana Quer i de 40.000 a la germana de la víctima, a més de les costes del procés judicial. Així va aconseguir la Guàrdia Civil que ‘el Chicle’ els portés fins al cadàver de Diana Quer.
Abuín Gey va ser jutjat per aquests fets el mes de novembre passat a Santiago de Compostel·la per un jurat popular, que el va considerar culpable.
La jove madrilenya Diana Quer va desaparèixer a Boiro (la Corunya) l’agost del 2016 quan tornava a la seva casa d’estiueig, i el seu cadàver va ser trobat en un pou d’una nau industrial abandonada a Asados (Rianxo) 500 dies després, el desembre del 2017.
A més de la condemna a presó permanent revisable, segons un avanç de la sentència facilitat pel Tribunal Superior de Xustiza de Galícia (TSXG), ‘el Chicle’ ha sigut condemnat adeu anys més de llibertat vigilada, que es complirien en cas que es revisés i es deixés sense efecte la pena a presó permanent.
Pares i germana
Notícies relacionadesLa sentència també imposa al ‘Chicle’ la prohibició d’aproximar-se als pares i a la germana de la víctima, als seus domicilis, lloc de treball o qualsevol lloc on es trobin, a una distància inferior a mil metres. I també li prohibeix comunicar-s’hi per qualsevol mitjà durant la durada de la pena i, en tot cas, des de l’inici del seu compliment i fins que transcorrin deu anys des de la conclusió.
Segons l’avanç de la sentència feta pública aquest dimarts, Abuín Gey ha sigut condemnat, a més, a la pena de 4 anys de presó i a 5 anys de llibertat vigilada com a autor responsable d’un delicte de detenció il·legal i d’un delicte d’agressió sexual, en concurs medial, amb l’atenuant de confessió.
- Sentència del TSJC Condemnen la Sagrada Família per acomiadar una treballadora l’endemà de deixar d’estar blindada per tenir un fill
- Préstecs Emancipació Illa llança una línia de crèdits sense interessos per ajudar els joves a pagar l’entrada del seu primer habitatge
- Repàs a 10 alcaldes de l’àrea de Barcelona en l’equador del mandat
- Infraestructura 45 anys esperant el pont del Baricentro
- Predicció La calor s’intensifica a partir de dilluns i algunes zones de Catalunya arribaran als 40 graus
- Perills del mosquit tigre: malalties que transmet i per això has d’avisar si et pica
- Resposta dels conservadors El PP lamenta que Sánchez opti per una "agonia lenta" i rebutja la censura: "Arribarem a la Moncloa d'una manera molt més neta"
- Compareixença a Ferraz Sánchez admet que ha perdut la majoria social i resistirà fins al 2027: "Lliurar el país al PP i Vox seria una irresponsabilitat"
- Perfil Montse Mínguez, els ulls de Salvador Illa a l'equip interí del PSOE després del cas Santos Cerdán
- Preinscripció escolar a Catalunya El 91,5% dels alumnes d'I3 i el 89,6% dels de 1r d'ESO han estat admesos al centre públic demanat en primera opció