Resolució d'un conflicte
Les autoescoles firmen la pau amb Trànsit al desembussar-se els exàmens
L'augment d'avaluadors en les direccions catalanes acaba amb les llargues llistes d'espera
La DGT es compromet a augmentar encara més els funcionaris destinats a Catalunya

zentauroepp49088465 soc autoescuela191025172329 /
La Direcció General de Trànsit (DGT) i les gairebé 800 autoescoles catalanes han entrat en una espècie de treva després que s’haguessin mobilitzat per les llargues llistes d’espera en la realització dels exàmens oficials de circulació. L’increment d’examinadors i el canvi del sistema de quotes d’aspirants han desencallat la situació. Un clar exemple: dels tres mesos que havien d’esperar els candidats a conductor de les comarques de Lleida s’ha passat a menys de 20 dies. A Barcelona i Girona, els aspirants són examinats ara en vuit dies.
La solució del conflicte s’ha anunciat aquesta mateixa setmana en una reunió a la qual han assistit el subdelegat del Govern central a Barcelona, Carlos Prieto; el cap provincial de la DGT a Barcelona, Adrià Puigpelat; el president de la Federació d’Autoescoles de Catalunya, Raúl Viladrich, i la presidenta de la Federació d’Autoescoles de Barcelona, Teresa Coll. Després d’aquesta trobada, la Delegació del Govern ha informat que «gràcies al pla de xoc iniciat al juny i juliol la situació s’ha normalitzat i ara s’examinen totes les persones que les autoescoles sol·liciten». Només a la província de Barcelona, el juliol passat 19.974 persones es van examinar de circulació.
Nou sistema de quotes
Per acabar amb les llistes d’espera, Trànsit ha destinat des de l’estiu un de cada tres nous examinadors a Catalunya. També ha autoritzat la realització d’hores extres per examinar a la tarda. A més, d’aquí a desembre s’incorporaran set nous examinadors a la província de Barcelona, el que eleva el total a 96, «un màxim històric», afegeixen les mateixes fonts. També ha influït la implantació aquest any del sistema CAPA a les províncies de Barcelona i Girona, que permet ajustar el nombre de persones que s’examinen al nombre d’alumnes de cada autoescola i el seu índex d’aprovats per premiar la seva eficiència.
Notícies relacionadesRaúl Viladrich, que es declara satisfet per les millores en la gestió dels exàmens i l’eliminació de les llistes d’espera,afirma que bona part de la resolució del conflicte es deu a Antoni Navarro, màxim responsable de la DGT. «La seva implicació ha sigut determinant, ja que sempre ha sigut un gran defensor de la formació per millorar la seguretat viària. Des del primer moment ens ha escoltat i ha buscat solucions», afirma el president de la federació catalana d’autoescoles, que representa el 85% del total d’acadèmies.
Temporada baixa
Sobre l’èxit de les mesures aplicades, Viladrich és prudent. «Esperarem a l’any que ve per veure si es compleixen la resta de mesures, com la incorporació de més examinadors», afegeix. «Ara, a l’octubre i el novembre, baixa la demanda a les autoescoles. És a Nadal i estiu quan més gent acudeix a treure’s el carnet, entre altres coses perquè molts són estudiants i és quan tenen més temps», precisa.
- L’incendi de Paüls marca el pitjor inici d’estiu des del 2010
- Successos Mor un jove en caure des de la segona planta del centre comercial Maremagnum de Barcelona
- Animals marítims ¿Què és el peix escorpí present a les platges d’Espanya i què s’ha de fer si et pica?
- A Bèrgam Un home mor succionat pel motor d’un avió que s’havia d’enlairar cap a Astúries des d’un aeroport de Milà
- Cas Koldo El jutge investiga contractes «manipulats» de Pardo de Vera després que l’UCO trobés a casa seva documents sobre el ‘pelotazo’ de les mascaretes
- Baròmetre sanitari 2025 Un 20% dels espanyols ha necessitat atenció mèdica per problemes de salut mental l’últim any
- Tragèdia a l'aeroport El relat dels viatgers de l'avió que va succionar un home a Milà, ja aterrats a Astúries: "Va venir corrent, va passar per sota i vam sentir una vibració molt forta"
- Els Oscars de les sèries Les millors sèries d’aquest any: coses que els Emmy 2025 no haurien d’oblidar
- Afecta 3.200 hectàrees L’incendi de Paüls ja té estabilitzat el 90% del seu perímetre
- MUNDIAL DE CLUBS Luis Enrique ignora Mbappé: «Soc soci culer, per això sempre em motiva jugar contra el Madrid»