RECUPERACIÓ DE LA CIUTAT DE L'ALT EMPORDÀ
Descoberta la façana grega del port d'Empúries
27 universitaris espanyols, italians i alemanys han treballat durant tres setmanes en les excavacions, impulsades pel Museu d'Arqueologia de Catalunya
empuries
Les excavacions del curs número 73 d’arqueologia d’Empúries han posat al descobert la façana portuària de la ciutat grega. Els treballs, que finalitzen aquest divendres, s’han emmarcat en un nou projecte de recerca impulsat pelMuseu d’Arqueologia de Catalunya, amb l’objectiu d’estudiar les antigues àrees portuàries. L’actuació ha permès fer visible la part superior del penya-segat que definia el límit de l’urbs amb el port. Els sectors en els quals s’ha treballat han permès documentar construccions i espais que pertanyien a la primera ocupació del nucli urbà durant la segona meitat del segle VI aC,a més d’altres edificis de l’època hel·lenística i romana.
Recerca del port
Durant aquestes tres setmanes, 27 estudiants procedents de diverses universitats de tot el país, i també d’algunes d’italianes i alemanyes, han participat en les diferents activitats programades en el marc del Curs Internacional d’Arqueologia d’Empúries. Per segon any consecutiu, les activitats han girat entorn del projecte del Museu d’Arqueologia de Catalunya sobre les instal·lacions i els espais portuaris.
A més dels treballs de prospecció encaminats a la reconstrucció del relleu de la façana litoral de la ciutat grega, també s’espera l’inici de nous sondejos sedimentològics, per tal de poder documentar el procés de rebliment d’aquest espai, és a dir, el desenvolupament del reble d’una depressió natural mitjançant l’acumulació de sediments.
Recuperació de l’antiga ciutat
Notícies relacionadesEls treballs d’excavació, en els quals han participat els alumnes del curs, s’han centrat en l’extrem nord del nucli urbà de la ciutat, per poder documentar l’evolució de l’urbanisme d’aquest sector i la seva connexió amb el port.
La recerca d’algunes tombes ha permès augmentar el coneixement sobre la reocupació d’aquest sector com un espai funerari durant els últims dos segles de vida de l’imperi romà, després d’haver-se abandonat el nucli urbà. Al seu torn, davant el barri portuari s’ha començat a rebaixar parcialment la sorra que omple la depressió geogràfica del port, fet que ha permès recuperar la vista del cap rocós que forma un petit penya-segat obert al mar.
- Sorteig Extraordinari de Nadal 2025 Comprovar Loteria Nadal 2025: consultar si el meu dècim té premi
- Mobilitat Viatges il·limitats per 6,20 euros a l'any: així pots demanar la targeta social a Barcelona per a majors de 60 anys o discapacitats amb rendes baixes
- Tradicions amb encant El poble de Catalunya que té un pessebre vivent de més de 200 persones: dia, horari i entrades
- Festes Aquests són els regals de segona mà més sol·licitats pels catalans: una opció més sostenible que triomfa a Nadal
- La xacra de la corrupció El cas Plus Ultra va blanquejar diners de "persones amb sancions"
