Anar al contingut

RECEPTARI SALUDABLE

Prepara la pell per al sol amb una bona alimentació

Abans de l'arribada de l'estiu i el bon temps coneix com protegir la teva pell dels rajos del sol a través de la teva dieta

Carmen Hierro

Prepara la pell per al sol amb una bona alimentació

MARTA JORDI

Amb l’arribada del bon temps i a les portes de l’estiu a tots ens ve de gust posar la nostra pell al sol i aconseguir aquesta fabulosa morenor que lluirem en les vacances. Però abans de poder exposar la nostra pell al sol l’hem de preparar i cuidar. A més d’utilitzar els cosmètics i cremes pertinents, a través de la nostra alimentació també ho podrem fer gràcies al nostre menú diari.

Per aconseguir-ho hem d’incloure als nostres plats aliments que ajudin a protegir la pell del sol i minimitzin els efectes que hi té. Un dels aliments més coneguts i més utilitzats per protegir la pell dels rajos del sol són les pastanagues. Aquesta hortalissa és una font principal de betacarotè, un antioxidant que ajuda a sintetitzar la vitamina A dins del cos i que per tant és clau per a la reparació dels teixits cel·lulars i la reducció de l’impacte negatiu que té el sol sobre la nostra pell.

Alhora, utilitzar la pastanaga als nostres plats abans de l’arribada del bon temps també ens ajudarà a millorar la producció de melanina del cos i, per tant, augmentarà les possibilitats de bronzejar la nostra pell i aconseguir un bonic color.

Com a ingredient imprescindible dins de la dieta mediterrània, l’oli d’oliva ens ajudarà a cuidar i protegir la nostra pell del sol. Els àcids grassos essencials que presenta l’oli d’oliva ajuden el nostre organisme a millorar el procés de regeneració cel·lular i, alhora, disminueixen el mal oxidatiu del nostre cos associat al pas del temps. De la mateixa manera, l’oli d’oliva presenta gran quantitat de vitamina E, un potent antioxidant que ajuda a protegir la nostra pell i ajuda a preparar-la per combatre els efectes dels rajos ultravioleta (UV).

Importància de l’Omega 3

El peix blau, entre els quals hi ha per exemple la sardina, l’anxova, el verat o la tonyina, són una gran font d’omega 3, àcid gras que hidrata i aporta elasticitat a la pell, característiques essencials que es necessiten abans d’exposar la nostra pell als rajos del sol.

A més, gràcies a la ingesta de peix blau ajudarem a desinflamar els teixits i a reduir els efectes dels radicals lliures i dels rajos del sol. Per completar una recepta de peix blau i alhora protegir la nostra pell podem acompanyar-lo amb verdura de full verd com són les bledes, els espinacs, l’enciam o la ruca.

Un toc dolç

Tots necessitem un toc dolç o unes bones postres per acompanyar les nostres dietes diàries. En aquest cas, per ajudar a protegir la nostra pell el que s’aconsella és incloure als menús una porció de xocolata amarga, que és aquell que presenta més d’un 60% de cacau.

El seu alt contingut en flavonoides, potents agents antioxidants, ajuden que les nostres cèl·lules treballin millor en la recuperació de la nostra pell una vegada que s’hagi cremat amb els rajos del sol. A més d’aquests aliments també és important incloure en la nostra dieta, per exemple, els fruits vermells, els tomàquets i l’ou.

Algunes receptes senzilles

Sopa d’oli d’oliva i escopinyes

La preparació és molt senzilla El primer és coure les escopinyes tan sols un minut i retirar les closques. Col·loquem en un recipient les escopinyes amb un raig d’aigua i comencem a emulsionar amb oli d’oliva verge extra, mentre tallem un porro i el fregim a una paella. Servim la sopa decorant-la amb unes escopinyes i una mica de porro.

Puré de pastanaga amb curri

El puré de pastanaga és una opció perfecta tant com acompanyant com a plat únic. Per fer-lo bullim les pastanagues pelades en trossos durant uns 40 minuts i després la triturem. A aquesta barreja hi afegim mantega i llet i el salpebrem al gust. Posem el puré a una olla, agreguem el curri i el cuinem a foc lent.

Amanida de ruca, tomàquet i formatge

Les amanides sempre són una opció quan arriba el bon temps. En aquest cas en preparem una amb ruca que acompanyarem amb tomàquets cherrys, mozzarela fresca, olives negres i raves, tallats a talls fins. Per a l’amaniment utilitzarem una barreja batuda de vinagre balsàmic, sal, pebre, mel, mostassa i oli d’oliva verge extra.

Sardines a la sal amb pebre vermell

Primer netegem les sardines i les col·loquem en una safata de forn prèviament preparada amb una capa de sal i les cobrim, de nou, amb sal grossa. Enfornem les sardines i una vegada que es creï una crosta amb la sal les traiem i les presentem en plats amanides amb una barreja d’oli d’oliva verge extra, pebre vermell, all i julivert al gust.

Fideus amb verat i carxofes

Daurem a una cassola uns alls amb ceba, pebrot verd, pastanaga i carxofes trossejades. Una vegada escalfat hi afegim un tomàquet ben picat. Mentre desgranem els pèsols i l’incorporem a la barreja juntament amb uns brins de safrà. Afegim els fideus amb brou de peix i, passats uns 10 minuts, incorporem els lloms de verat.