PUBLICITAT SEXISTA

El gimnàs sevillà Hammer Fitness s'emporta el títol d'El Pitjor Anunci de l'Any per masclista

Els usuaris de la pàgina web de Facua trien aquest espot en què es mostra una dona entrenat en roba interior com a reclam per als clients

unnamed

unnamed

2
Es llegeix en minuts
El Periódico

El gimnàs sevillà Hammer Fitness ha tingut el dubtós honor d’aconseguir el títol d’El Pitjor (i més masclista) Anunci de l’Any amb un caspós espot en què es mostrava una dona entrenant en roba interior com a reclam per als clients. Prop de 10.000 usuaris han participat en la 10a edició d’aquests premis que concedeix l’organització de consumidors Facua, que els pròxims dies donarà a conèixer la guanyadora a l’altra categoria dels premis, La Pitjor Empresa del 2018, en què competeixen el BBVA, Endesa, Ryanair i Vodafone.

El 33,5% dels 9.593 participants en les votacions s’ha decantat per l’anunci d’Hammer Fitness. Al seu costat estaven nominades campanyes del pseudoestimulant sexual Forte Love, que ha quedat en segon lloc amb el 29% dels vots, els gelats Nestlé i un altre gimnàs, Basic-Fit.

Cartell de Forte Love

A banda de cosificar la dona presentant-la com a reclam sexual, la publicitat d’Hammer Fitness també oferia una sèrie d’invitacions als socis per portar-hi una amiga. Després de ser denunciat l’any passat per Facua Sevilla per atemptar contra la dignitat de la dona, el gerent va dir no entendre on era el sexisme, si en aquest establiment “paga el mateix una que estigui grassa que una que estigui bona”. I va rematar: “Si entenem aquest cartell com a sexista, ho serien tots els anuncis de roba interior”.

Picada d’ullet a les dones 

Facua va donar a conèixer els nominats la vigília del 8 de març, Dia Internacional de les Dones, per posar l’accent en com la publicitat continua tractant-les com a simples objectes o reclams per vendre un producte. Es tracta de ‘castigar’ aquelles campanyes publicitàries que transmeten una idea encara estereotipada del que és ser una dona i els atribueixen valors que tenen poc o res a veure amb les seves capacitats, i molt amb el seu aspecte físic.

L’associació convoca aquests premis des del 2010 per censurar els greus abusos que es produeixen al mercat i promoure pràctiques responsables de les empreses amb els consumidors i en les seves relacions amb aquests i les organitzacions que representen els seus interessos.

Publicitat de Nestlé

Notícies relacionades

L’any passat, el guanyador del Pitjor (i més masclista) Anunci va ser el Ministeri de Sanitat i Igualtat, que va acaparar un 50% de vots en una publicitat que mostrava la imatge d’una noia i un text que relacionava beure massa amb un risc més gran de patir una violació.

L’any anterior el seu lloc el va ocupar un anunci dels productes “anticaiguda” VR6 Definitive Hair, de l’empresa CNCE Innovación SL, en què mostrava una dona nua i el reclam “¡No t’obsessionis amb ella! Tu també en pots tenir una d’igual... ¡La cabellera, és clar!”.