17 febr 2020

Anar al contingut

Més de sis hores

El malson de 200 passatgers espanyols atrapats en un vol de Ryanair a Praga

Els viatgers tornen a Madrid aquest dilluns a les 10.00 hores

El Periódico

El malson de 200 passatgers espanyols atrapats en un vol de Ryanair a Praga

Wolfgang Rattay

Prop de 200 viatgers espanyols que van quedar retinguts en un avió a Praga durant unes sis hores aquest diumenge, aparentment per un temporal de neu, volaran a Madrid avui dilluns, a les 10.00 hora espanyola, després de cancel·lar-se el vol FR2767 de Ryanair. Alguns passatgers van patir crisis d’ansietat.

“No poden donar-nos menjar i fa 3 hores que estem aquí més 5 de retard. Ningú ens dona resposta i dins de l’avió ja hi ha una persona molt nerviosa”, explicava un passatger, Argimiro Pérez. A les xarxes socials es van penjar vídeos i nombroses protestes per denunciar l’odissea per la qual van passar els passatgers, majoritàriament espanyols, dins de l'avió.

"Els viatgers viatjaran demà a les 10.00 h (9.00 GMT)", va afirmar diumenge a la nit a Efe un treballador de Menzies Aviation (Czech), empresa a qui Ryanair subcontracta els serveis a l’Aeroport Internacional de Praga, entre els quals, la venda de bitllets i reclamació de vols.

"Els viatgers s’han gestionat ells mateixos l’hotel per passar la nit", va afegir la font, que d’altra banda va afirmar "no saber" on són allotjats els espanyols, que avui s’han queixat del tracte rebut per l’aerolínia irlandesa.

Retinguts unes sis hores

El vol FR2767 de Praga a Madrid tenia previst l’enlairament diumenge al matí, però l’embarcament es va retardar més enllà del migdia, i després la companyia va retenir els passatgers durant unes sis hores, abans de comunicar la cancel·lació del vol.

"Han sigut molts els vols cancel·lats i no tenim capacitat de trobar allotjament per als passatgers", va explicar el representant, que així mateix va afirmar que s’havia produït una situació crítica perquè "els hotels a Praga estan plens".

El trànsit a l’Aeroport Internacional Václav Havel de Praga no "s’ha interromput totalment", va informar, per la seva part, el servei d’atenció al client, que va asseverar també que "moltíssims vols han patit retards i alguns s’han cancel·lat".

Entre aquests últims hi ha l’FR2767 de Ryanair, que havia d’haver-se enlairat diumenge al matí a les 8.30 h GMT, i que al final es va quedar a terra.

El capità de l’aeronau va indicar que no podien descongelar correctament les ales de l’aparell, segons declaracions d’un dels viatgers a la cadena La Sexta.

Alguns passatgers van haver de ser atesos per "crisi d’ansietat", va afirmar aquesta mateixa font. 

Temes: Ryanair