L'Observatori contra l'Homofòbia alerta d'«un brot» d'atacs homòfobs a Barcelona
El responsable de l'entitat destaca que bona part d'aquestes accions són comeses per adolescents

zentauroepp46512347 metro190112163421
El president de l’Observatori contra l’Homofòbia de Catalunya (OCH)Eugeni Rodríguez, ha alertat avui de l’aparició d’“un brot” d’atacs contra homosexuals a Barcelona, i ha aplaudit l’“eficaç i contundent” detenció dels presumptes agressors d’un jove avui al metro de Barcelona.
Els Mossos d’Esquadra han detingut dues persones acusadesd’un delicte d’agressions i lesions per un atac presumptament homòfob que ha tingut lloc aquest dissabte al metro de Barcelona.
Segons ha informat la víctima a través de les xarxes socials, quatre agressors l’han increpat quan es dirigia a treballar i l’han assetjat fins que ha baixat del vagó del metro, a la parada d’Urquinaona, on l’han tirat a terra i l’han apallissat després de dir-li que “tu no ets un home, ets una maricon”.
Després d’aquesta agressió, Rodríguez ha denunciat en declaracions Efe “un brot d’agressions cap al col·lectiu LGTBI a Barcelona”, i ha apuntat que “el perfil de l’agressor tendeix a ser el d’adolescents”.
Acabar amb la impunitat
Rodríguez ha condemnat l’agressió d’avui i ha apuntat que, “davant d’una agressió LGTBI, el més important és acabar amb la impunitat i demostrar que tots els instruments, tant institucionals com de servei públic, funcionem de forma coordinada i eficient”.
Notícies relacionadesPer això, el president de l’OCH ha convidat als ciutadans a “denunciar qualsevol tipus d’agressió LGTBI”, i ha detallat que des de l’entitat “s’ha ofert assistència psicològica a la víctima i s’han notificat els fets a l’Ajuntament de Barcelona amb el qual es pretén treballar de forma conjunta mesures que frenin amb aquest brot d’agressions LGTBI-fòbiques”.
“Ens posarem en contacte amb el metro de Barcelona per crear un protocol que millori la seguretat de la persones LGTBI en espais especialment vulnerables com és el metro”, ha anunciat el president de l’OCH, que també ha reivindicat que “es millori l’eficàcia i la capacitat de reacció per part del personal per enfortir la cadena de seguretat davant de qualsevol tipus d’agressió”.
- Fenomen en auge La venda a pes de 'caixes sorpresa' d'Amazon arriba al centre de Barcelona: "És com una loteria"
- Universitat Més de 250 professors universitaris exigeixen a la UB que investigui el cas Ramón Flecha
- MUNDIAL DE CLUBS Luis Enrique ignora Mbappé: «Soc soci culer, per això sempre em motiva jugar contra el Madrid»
- Previsió meteorològica Catalunya, en alerta per fortes pluges: aquestes són les zones on més pot ploure
- Detingut per matar d’una punyalada un multireincident al Prat de Llobregat per una venjança
- Infraestructures La Zona Franca invertirà 40 milions en la seu de Salut Pública de BCN
- Transports El Govern facilita la venda de Talgo a Sidenor amb l’entrada de la SEPI
- Junta general Inditex obrirà botigues a l’Iraq i inverteix en l’‘start-up’ Theker Robotics
- Tempesta judicial i política L’UCO busca diners de la trama Cerdán en feixos de bitllets amagats
- Els riscos de la xenofòbia Llibertat per als còmplices Un detingut a Mataró per incitar la "cacera" de migrants a Múrcia