Buch vol investigar el mosso que va respondre a un CDR "¡la República no existeix, idiota!"

"No hauria de ser normal. S'ha d'investigar i actuar", ha assegurat el conseller d'Interior

xkdox-k9l1v / periodico

1
Es llegeix en minuts
El Periódico

El conseller d’Interior, Miquel Buch, ha criticat aquest dilluns al matí la resposta que un mosso va donar a un CDR durant les protestes de divendres a Barcelona. L’agent li va etzibar: "La república no existeix, idiota!". La república no existeix, idiota!Ho ha assegurat a RAC-1:  "Un mosso no hauria de dir ‘idiota’ a un manifestant. No hauria de ser normal. S’ha d’investigar i actuar", ha dit concretament.

Els fets van succeir divendres al matí, durant les manifestacions que van tenir lloc per la celebració del Congrés de Ministres a la Llotja de Mar de Barcelona.

Notícies relacionades

La resposta del mosso va venir precedida per un diàleg entre tots dos en el qual s’anaven increpant l’un a l’altre, i ha corregut com la pólvora a les xarxes socials.  “¿Tu no ets funcionari com jo? Doncs no defensis aquests fills de puta", li diu el mosso al CDR, un agent rural, perquè respecti la distància que estaven provant de mantenir. "Jo defenso la República", li contesta l’agent rural, i davant d’això el mosso esclata: "Quina república ni quins collons". "La República no existeix, idiota!". 

Respecte a l’operatiu policial el conseller l’ha qualificat d’exitós "perquè es va evitar que es pogués saltar el cordó policial per arribar més a prop de la Llotja de Mar". També s’ha referit a altres crítiques per l’actuació policial: "Ni al conseller d’Interior ni a la policia els agrada fer ús de la força. Si s’intenta atacar i saltar el cordó, la policia ha d’actuar amb força. A Barcelona i a qualsevol altre país del món. I si es tiren objectes contundents, tanques o pirotècnia contra la policia, els agents han d’actuar", ha assegurat.