Reforma educativa

El Govern de Sánchez enterra la 'llei Wert'

Celaá introdueix en la seva reforma educativa una disposició per derogar la LOMCE

zentauroepp44995269 graf550  madrid  11 09 2018   la ministra de educaci n y for180913213932

zentauroepp44995269 graf550 madrid 11 09 2018 la ministra de educaci n y for180913213932 / Kiko Huesca

1
Es llegeix en minuts
El Periódico

El Ministeri d’Educació ha introduït una disposició derogatòria única en el seu avantprojecte de nova llei educativa en què es fixa que "queda derogada" la LOMCE. Així es pot llegir en l’avantprojecte de llei orgànica per modificar la llei orgànica educativa (LOE) del 2006, que va modificar posteriorment la LOMCE el 2013, norma, aquesta última, contra la qual el PSOE i el Govern han mostrat el seu rebuig infinitat de vegades. 

Segons aquesta disposició derogatòria única, queda derogada tant la LOMCE del 9 de desembre del 2013 com el reial decret del 2016 de mesures urgents per a l’ampliació del calendari d’implantació de l’anterior. Així mateix, queden derogades "les disposicions que d’igual o inferior rang s’oposin al disposat en aquesta llei".

Tot això ocorrerà una vegada que l’avantprojecte sigui aprovat pel Parlament.

Reforma educativa

Amb aquest avantprojecte, la ministra Isabel Celaá vol tornar als "plantejaments diferents sobre l’educació que han necessàriament de conviure en un sistema democràtic i plural", i amb els quals, segons el seu parer, va acabar la LOMCE.

La reforma educativa de Celaá proposa, entre altres punts, treure pes en l’educació a la religió (no és d’oferta obligatòria a segon de batxillerat i la nota d’aquesta matèria no computa per aconseguir, per exemple, una beca) i s’elimina la "demanda social" per a l’oferta de centres concertats. 

Guanya pesl’assignatura de filosofia, amb assignatures als dos cursos de batxillerat i s’introdueix a primària i secundària educació en valors cívics i ètics.

Un suspens a secundària

A més, permet que siguin les administracions educatives les que fixin la proporció de l’ús de la llengua castellana i la llengua cooficial llengua castellana i la llengua cooficialcom a llengua vehicular, així com les matèries que hagin de ser impartides en cada una, i es podrà fer de forma heterogènia al seu territori. 

Notícies relacionades

D’altra banda, es podrà aconseguir el títol de secundària amb una assignatura suspesa i els que cursin secundària i no obtinguin el títol rebran una certificació oficial en què constarà el nombre d’anys cursats i el nivell d’adquisició de les competències bàsiques

Els continguts bàsics dels ensenyaments mínims requeriran el 55% dels horaris escolars per a les comunitats autònomes que tinguin llengua cooficial i el 65 % per a les que no la tinguin. A més, es podran establir currículums mixtos del sistema educatiu espanyol i d’altres sistemes educatius, que conduiran als títols respectius. 

Temes:

LOMCE