FÒRUM DE SEGURETAT VIÀRIA

La DGT estudia implantar la taxa d'alcohol 0,0 en els motoristes

"Ho tenim present; el nostre deure és intentar-ho", assegura un alt càrrec de Trànsit

La Urbana demana retardar l'edat per obtenir el carnet de ciclomotor i el de 125cc

cmontanyes16423545 accidente moto180510183333

cmontanyes16423545 accidente moto180510183333

1
Es llegeix en minuts
Carlos Márquez Daniel
Carlos Márquez Daniel

Periodista

Especialista en Mobilitat, infraestructures, urbanisme, política municipal, medi ambient, àrea metropolitana

Ubicada/t a Barcelona

ver +

En el torn de preguntes, després de cinc hores en què s’ha parlat de l’elevada accidentalitat de les motos i de la seva vulnerabilitat en el si del 24è Fòrum Barcelona de Seguretat Viària, hi havia poc marge per no ser radical en la protecció dels motoristes. Jorge Ordás Alonso, subdirector general de Mobilitat i Tecnologia de la Direcció General de Trànsit, ha assegurat que la taxa 0,0 d’alcohol en conductors de motocicletes és una mesura que és present en els pensaments de la institució. "El nostre deure és intentar-ho", ha dit. 

Ordás ja havia sembrat el camí durant la seva exposició, recordant, per exemple, que l’exposició al risc amb moto és 17 vegades més gran que en un turisme. La idea de l’alcohol zero ja ha sortit a debat aquest any, tot i que eren d’altres els col·lectius afectats, bàsicament conductors professionals i homes i dones que s’acabin de treure el carnet. En cap d’aquests dos casos s’ha fet el pas. A aquest mateix debat s’afegeix, o això és el que sembla d’acord amb el que s’ha sentit dir aquest divendres, el col·lectiu d’usuaris de la moto. 

Notícies relacionades

Tant la Guàrdia Urbana com el RACC ja havien sol·licitat aquesta mesura en el passat i han reiterat el seu recolzament durant el fòrum. Ha sigut per boca de l’intendent major Juan José Vilanova, responsable de la unitat de trànsit de la policia local, i Lluís Puerto, director tècnic de la fundació de l’automòbil club. L’agent ha sigut especialment insistent en la fragilitat d’aquest col·lectiu i ha recordat que des de principis d’any ja han mort nou motoristes, dos més que l’any passat, tot i que és just dir que són 12 menys que fa una dècada. Quant als ferits greus, entre el gener i el setembre, el 62% anaven amb moto.

Sobre l’accidentalitat de les dues rodes a la capital catalana, Vilanova ha explicat que l’assumpte de la taxa 0,0 "és un debat superat", una manera de dir que la Guàrdia Urbana considera que és un tema de llibre que ja hauria d’estar en vigor. I ha anat una mica més enllà. Ha reclamat que l’edat mínima per obtenir el carnet de motos de 50cc passi de 15 anys a 16, i que sigui necessari tenir-ne 18 i no 16 per pilotar una 125cc.