La lluita per la igualtat
Serigrafia contra el racisme i el masclisme
EL PERIÓDICO visita el taller en què un col·lectiu de dones immigrants del districte de Ciutat Vella de Barcelona utilitzen aquesta tècnica per combatre la discriminació
La serigrafia com a eina per combatre el racisme i el masclisme. Un grup de dones immigrants del districte de Ciutat Vella de Barcelona han trobat en aquesta tècnica un pilar en què recolzar-se per lluitar contra la discriminació que pateixen en múltiples àmbits. La iniciativa ha sigut impulsada perl’Espai de l’Immigrant.
Elles mateixes llancen l’avís. "Les dones migrants vivim una triple discriminació: per ser dones, migrants i pobres". Més clar no ho poden dir. EL PERIÓDICO visita el taller impulsat per la Rosa, i en què participen dones com la Iman i la Iliana, i comprova que el Pati Llimona s’ha convertit en un espai de llibertat, de fraternitat.
"Quan ens escoltem les unes a les altres som una miqueta més lliures. Quan ens conscienciem de les diferents opressions que patim, som una mica lliures", coincideixen. La il·lusió i la comprensió mútues els serveix per fer front als problemes quotidians, i la serigrafia és la forma amb què poden plasmar la seva creativitat i les seves ganes de demostrar totes les seves capacitats artístiques i personals.
- Barcelonejant La gala que reuneix el repertori més variat de vips de totes les gales
- Noves formes de turisme La Marta i el Lluís, 33 anys intercanviant casa per vacances: «És com si un amic et deixés casa seva»
- Al Centre "De premi": el bar de Sabadell aclamat per les seves patates braves
- Eleccions crucials Hongria, davant l’adeu de l’«aparell Orbán» o la seva perpetuïtat
- Tribunals Obliguen una empresa a retornar 5.300 euros a una clienta que no va poder instal·lar una piscina perquè el seu Ajuntament no la va autoritzar
