Dades d'Eurostat
Espanya és el tercer país de la UE amb la taxa de natalitat més baixa
Se situa igual que Portugal i tan sols darrere d'Itàlia i Grècia
zentauroepp21411802 mas salud recien nacido bebe neonato generico foto 123rf180710132219
La població espanyola va continuar creixent l’últim any, en gran manera gràcies a l’efecte de la immigració, però Espanya va registrar la tercera taxa de natalitat més baixa de la Unió Europea amb 8,4 naixements per cada 1.000 habitants, la mateixa xifra que Portugal i tan sols darrere d’Itàlia (7,6) i Grècia (8,2), segons dades de l’oficina estadística europea, Eurostat.
Al contrari, Irlanda va registrar la taxa de natalitat més gran de la UE amb 12,9 naixements per cada 1.000 habitants, seguida de Suècia (11,5), el Regne Unit (11,5) i França (11,4), mentre que la mitjana comunitària el 2017 es va situar en el 9,9.
Així, en el conjunt del bloc comunitari es van registrar 5,1 milions de naixements –90.000 menys que l’any anterior–una xifra lleugerament inferior al nombre de morts, que es va situar en 5,3 milions, 134.200 menys que el 2016.
No obstant, Espanya va ser, junt amb França, el sisè país de la UE amb menor nombre de morts per habitant, amb 9 per cada 1.000 habitants. Irlanda encapçala el rànquing amb una taxa de 6,3, seguida de Xipre (7), Luxemburg (7,1), Malta (7,6) i els Països Baixos (8,8).
512 milions de persones
Notícies relacionadesLes taxes més elevades de morts es van registrar a Bulgària (15,5 morts per cada 1.000 habitants), Letònia (14,8), Lituània (14,2), Hongria (13,5), Romania (13,3) i Croàcia (12,9), mentre que la mitjana europea es va situar l’any passat en els 10,3 morts per cada miler d’habitants.
La població total estimada de la UE a 1 de gener del 2018 és de 512 milions de persones, la qual cosa suposa un lleuger augment respecte a l’any anterior, en què es van comptabilitzar 511 milions. Durant el 2017, es van produir més morts que naixements per la qual cosa el canvi natural de la població va ser negatiu, tot i que l’efecte de la immigració va fer revertir la situació cap a un canvi positiu.
- Accident de trens La jove embarassada a l’UCI després de l’accident a Adamuz dona a llum
- Curiositats del món animal Ni se sent abandonat ni li és igual: això sent el teu gat quan te’n vas de casa, segons la ciència
- Festival Barnasants Martirio: «El meu personatge surt de mi i mai m’ha dit el que he de fer»
- Barcelonejant La gala que reuneix el repertori més variat de vips de totes les gales
- Nous models de turisme L’intercanvi de cases per vacances es quintuplica des del 2020: «No només estalvies, viatges d’una altra manera, vius la vida d’altres»
