El problema de la desforestació

Oli de palma: Greenpeace insta vuit marques a revelar els seus proveïdors

L'oenagé denuncia que Ferrero, Hershey, Kellogg's, Kraft Heinz, Johnson & Johnson, PepsiCo, PZ Cussons i Smucker's van evitar revelar la informació

1
Es llegeix en minuts
El Periódico

Greenpeace ha instat aquest dilluns vuit multinacionals a publicar l'origen de l'oli de palmaorigen de l'oli de palma que utilitzen en els seus productes després que es comprometessin a no comprar-ne a empreses implicades en la desforestació a Malàisia i Indonèsia.

L'organització ecologista va elaborar al gener una llista amb 16 marques que utilitzen l'oli de palma per produir aliments, cosmètics i productes d'higiene personal, entre altres, i va assegurar que la meitat d'elles es van negar a revelar els seus proveïdors.

D'aquestes, General Mills, Mars, Mondelez, Nestlé, Procter & Gamble, Reckitt Benckiser, Colgate-Palmolive i Unilever van accedir a publicar els grups i les refineries que estan darrere de la seva cadena de producció.

En canvi, Ferrero, Hershey, Kellogg's, Kraft Heinz, Johnson & Johnson, PepsiCo, PZ Cussons i Smucker's van evitar revelar la informació, segons Greenpeace.

El 2010 les empreses del Fòrum de Béns de Consum es van comprometre a "netejar" les seves cadenes de producció el 2020 i el 2014 i més de 50 de les principals companyies van tornar a acordar, juntament amb diversos governs, el final de la desforestació per al 2020.

Promeses reiterades

"Les marques han promès repetidament que acabaran amb la desforestació deguda a l'oli de palma per al 2020. Quan falten dos anys, estan molt lluny (d'aconseguir-ho)", ha dit el director de la campanya de boscos indonesis de Greenpeace, Kiki Taufik, en un comunicat.

El principal segell de sostenibilitat del sector és l'establert per la Taula Rodona sobre Oli de Palma Sostenible, que considera les plantacions lliures de desforestació quan no afecten boscos primaris o si són anteriors al 2005.

L'abril del 2017 el Parlament Europeu va aprovar una resolució no vinculant per establir un sistema de certificació únic que garanteixi que l'oli de palma que entra a la Unió Europea es produeix de manera sostenible.

Notícies relacionades

Prop de 24 milions d'hectàrees van ser destruïdes entre el 1990 i el 2015 a Indonèsia, cosa que l'ha convertit en el país amb la pèrdua de bosc tropical més gran, segons ha indicat Greenpeace d'acord amb les dades del Ministeri de Medi Ambient indonesi.

Indonèsia és el productor d'oli de palma més gran del món i un dels principals productors de paper i fusta, indústries que, juntament amb la minera, contribueixen a la desforestació.