La Seguretat Social reconeix la síndrome del túnel carpià com a malaltia professional
La Seguretat Social dona la raó a dues cuineres d'Euskadi

zentauroepp32567811 barcelona 2016 01 27 para el suplemento m s salud fotogra180221105130
L'Institut de la Seguretat Social ha reconegut per primera vegada com a malaltia professional la síndrome del túnel carpià, a l'emetre dues resolucions a Àlaba i Biscaia sobre el cas de dues treballadores, totes dues cuineres, segons informa Comissions Obreres (CCOO) a Euskadi.
La síndrome del túnel carpià és una neuropatia perifèrica que es produeix quan el nervi mitjà es comprimeix dins del túnel carpià, a nivell del canell. És la lesió per atrapament de la mà més freqüent i afecta fins a un 90% de la població, amb més incidència en dones d'entre 40 i 60 anys.
CCOO ha denunciat que les mútues intenten "amagar" l'origen professional d'aquesta afecció. En un comunicat, el sindicat ha explicat que les treballadores de cuina tenen la patologia de la síndrome del túnel carpià reconeguda per al seu sector pel Quadro de Malalties Professionals (RD 1299/2006), perquè els moviments repetitius i les postures forçades que realitzen poden ocasionar aquesta malaltia al canell.
Notícies relacionadesEl primer dels casos afecta una ajudanta de cuina del restaurant Los Guaranís de Vitòria, que el 8 d'abril del 2017 va anar a MC Mutual per "la falta de força i inflamació a les mans" que va experimentar al seu lloc de treball. CCOO ha destacat que la mútua va acceptar la contingència com a accident de treball, però no com a malaltia professional, "matís que ha sigut corregit ara per la resolució de l'INSS".
El segon cas afecta una cuinera de l'empresa Auzolagun Sociedad Cooperativa a la qual, segons ha indicat el sindicat, la Mútua Fremap havia negat el reconeixement de "la contingència com a professional tot i estar clarament relacionada, fins i tot mitjançant la inclusió en el Quadro de Malalties Professionals, amb les tasques que ha de realitzar la treballadora". La central ha ressaltat que la mútua es va oposar al criteri del metge de capçalera de l'empleada, que ja havia necessitat una intervenció quirúrgica per aquesta problemàtica.
- Tragèdia a Lleida Jordi i Omar, les dues víctimes de l'incendi de Torrefeta: "Vam sortir a buscar-los, però era com estar a l'infern"
- Això és el que significa que els fills no facin cas als seus pares a la primera, segons el psicòleg Álvaro Bilbao
- Investigació oberta El nen mort a Valls va estar tot el matí al cotxe mentre el pare treballava
- FUTBOL Mor Diogo Jota, el davanter del Liverpool, en un accident de trànsit
- Ciència espacial Telescopis de tot el món observen l’arribada d’un gegantí objecte interestel·lar al nostre Sistema Solar
- Directius Mor l’exdirector de Port Aventura i Riu Hotels, l’empresari mallorquí Lluís Rullan Colom
- Mor Michael Madsen, actor de 'Kill Bill' i 'Reservoir Dogs', als 67 anys
- Ocupacions d'estiu De provador de platges a tastador de gelats: les ocupacions més singulars de la temporada d'estiu
- Incidències Un transformador que fon fusibles deixa més d’una setmana sense llum unes 160 llars i comerços de Barcelona
- Trama Koldo Ministres amb seient a Ferraz donen per fet una «reestructuració» en el PSOE «no només limitada a Organització»