Europa en alerta per 5 gihadistes disposats a atemptar immediatament
Els Mossos despleguen un dispositiu antiterrorista extraordinari a Barcelona i els voltants
La revista 'Rumiyah', propaganda de l'Estat Islàmic, enalteix els atemptats del 17-A al seu últim número
jjubierre40077104 barcelona 12 9 2017 control de mossos en la rambla a la al170912200416 /
Els Mossos d’Esquadra estan desplegant des d'aquest dimarts al migdia un dispositiu extraordinari a Barcelona i els voltants. L'operatiu policial inclou controls a l'autopista C-33, que han provocat retencions de més de 4 hores, i a l'AP-7, amb cues de fins a 15 km. El reforç amb agents armats amb subfusells en punts d'especial interès turístic s'ha fet evident per als ciutadans.
La presència d'agents amb armes llargues es concentra en llocs com l'estació de Sants, la Rambla, el casc antic, l'aeroport del Prat i el Camp Nou.
Aquesta nit, a les 20.45 hores, s'estrena el FC Barcelona a la Champions League. Els Mossos d’Esquadra blindaran aquest partit, una cita internacional entre els dos principals equips del planeta.
El nivell d'amenaça terrorista es manté en 4 sobre 5. La tensió de les operacions de prevenció ha augmentat després dels atemptats del 17 d'agost a la Rambla de Barcelona i Cambrils. No obstant, aquest dispositiu de contenció és especial per dos motius.
El primer és que aquest dimarts ha arribat a través del Centre d'Intel·ligència contra el Terrorisme i el Crim Organitzat (CITCO) una alerta internacional que identifica 5 individus que pretenen atemptar de forma imminent a Europa.
En aquest avís no hi ha cap al·lusió concreta a la ciutat de Barcelona. Però el segon motiu que ha obligat a convertir aquest dispositiu en extraordinari està relacionat amb l'última edició de la revista 'Rumiyah', una publicació electrònica de propaganda de l'autodenominat Estat Islàmic. Aquest últim número dedica el seu bloc principal als atemptats de Barcelona.
- Patrimoni Les obres per recuperar el Tramvia Blau començaran a finals del 2027
- Tecnologia Meta, obligada a pagar 479 milions d’euros a la premsa digital d’Espanya
- Vivenda ¿Quant temps pot estar una casa a nom d’un mort? David Jiménez, advocat i economista, aclareix els terminis
- A SARAGOSSA La mort d’una guineu per grip aviària acosta el virus als humans
- Lliga de Campions El Barça s’encalla a Londres
