El 'vintage' és 'cuqui'

Els clients de dos càmpings de Montroig parlen positivament de la seva experiència en llocs "d'abans amb tot el que és d'ara"

icoy37995072 camping170412154659

icoy37995072 camping170412154659 / JOAN REVILLAS

3
Es llegeix en minuts
ESTHER CELMA / TARRAGONA

«Així, sí», explica entusiasmada María Bertrán, veïna de Sabadell (Vallès Occidental) de 39 anys, estirada al sol en una gandula a la terrassa d’un bungalou enjardinat a escassos metres d’una platja pràcticament privada al càmping resort Platja Montroig (Baix Camp).

    

«Així», significa una escapada de diversos dies al càmping. El «sí», tan rotund com breu, implica no haver de muntar cap tenda, ni haver d’amuntegar-se en una caravana o aparcar una motorhome en una parcel·la, haver de rentar plats en una filera d’aigüeres, dutxar-se en uns banys comunitaris o els clixés associats a la paraula càmping.

  

 «A qui li agradi, fantàstic. Per a una nit fins i tot està bé, però un llit és un llit, una dutxa és una dutxa i un rentaplats és un rentaplats», diu. El bungalou, assenyala Bertrán amb un dit tan estirat com ella al sol, és de fusta, com una cabanya amb sostre elevat, menjador, cuina equipada, dues habitacions espaioses i la beneïda terrassa enjardinada flanquejada de gandules.

ESTIL MARINER

A menys de sis quilòmetres d’allà, al càmping Miramar de Mont-roig, els usuaris aprecien «un càmping de veritat», és la impressió que té Alejandro Fernández, madrileny de 39 anys. Havia anat de càmping de petit. «Em va faltar temps per dir sí quan Eva, la meva dona i la seva filla, Candela, van dir de venir aquí, que ho havien buscat tot per internet». Ho explica mentre prepara l’esmorzar davant d’una caravana 'vintage', tota decorada del mateix color i amb una petita barbacoa a peu de platja. «És cuqui del tot, això és el que és millor», sentencia Candela, de 13 anys, feliç en la seva segona experiència de càmping. «Estem davant de la platja i ens agrada tot».

  

 Miramar, en els seus gairebé quatre anys de vida, ha fet seves les coses de la crisi, l’oportunitat, el món digital, el fes-t’ho tu mateix que es porta tant ara. «Hi ha molt client fix i vam decidir aprofitar les caravanes que abandonaven, vam començar amb set i ara ja en tenim gairebé 30», explica l’administradora, Laura Mas.

  

Aquest any obren una nova zona d’autocaravanes decorades a l’estil mariner. Tot ho dissenyen, ho executen i ho poleixen entre les sis persones fixes que porten el càmping. El truc: haver-se criat en el negoci, ja que la seva família porta l’establiment La Llosa, que està al municipi veí de Cambrils; tenir «una mare que adora la decoració» i saber utilitzar la xarxa Pinterest per inspirar-se.

    

Les velles caravanes llueixen poder estètic amb vinils a les portes, cortines a joc i fins i tot vaixella i interiors del mateix color. Un racó genuí, dels «càmpings d’abans, però amb totes el que és d’ara», descriu Carla Sierra, que disfruta de la tranquil·litat, el sol i la platja només sortir de la caravana rosa on s’allotja. Són aquí perquè és seguidora de @estoreta, una referència del món infantil a la xarxa social Instagram que «hi va penjar fotos i ens va convèncer».

    

Malgrat que volien «la caravana groga» quan va voler resevar-la, «només quedava la rosa i negra i aquí ens teniu, ben contents», explica. Els seus fills, Biel, de 7 anys i Roger, de 3, donen fe que la imatge difosa a internet no ha passat pels filtres digitals que maquillen la realitat. «Ens ha encantat i tornarem», diu el pare, Roger Raspall.

Notícies relacionades

    

En una altra caravana, de color blau, Esther Fernández, veïna de Sant Cugat de 27 anys, ha arrossegat quatre amigues a aquesta experiència ''vintage'' fent servir com a esquer que llueix molt bé a internet i la seva pròpia experiència de quan era petita i tot era divertit, tot un món per descobrir.