A PARTIR DEL 2019
La Generalitat estudia un peatge anual a les autopistes
El preu podria rondar els 70 euros per als cotxes
Presentarà al juny una proposta de vinyeta i una altra de finançament de la L-9
La Generalitat està estudiant implantar el model de la vinyeta austríaca, que consisteix a pagar una espècie de tarifa plana anual per tenir accés il·limitat a tota la xarxa viària, amb la qual cosa el conductor tindria totes les barreres aixecades. El preu podria rondar els 70 euros per als cotxes, amb tarifes també per a transportistes i per a turistes, segons TV-3. Els automòbils portarien al parabrisa un adhesiu distintiu.
La Conselleria de Territori i Sostenibilitat ha creat una comissió per estudiar un nou sistema de pagament per l'ús de les vies catalanes davant el venciment de diverses concessions de peatges el 2019 i el 2021 diverses concessions de peatges el 2019 , i el model de la vinyeta austríaca és el preferit del Govern. Aquesta comissió, ha informat 'El País', està integrada per una vintena d'interlocutors, com grups parlamentaris, patronals, sindicats, col·legis professionals, transportistes i el RACC, i ja s'ha fet una primera ronda de contactes.
Entre les primeres alternatives plantejades, figuren l'eurovinyeta per als vehicles pesants -que la Generalitat ja va intentar implantar als usuaris de l'Eix Transversal, si bé va fer marxa enrere al considerar que no era coherent si el Ministeri de Foment no feia el mateix- i la vinyeta austríaca.
El conseller de Territori, Josep Rull, ha afirmat que aquesta mesura resoldria un doble greuge a Catalunya: "Es paguen molts més peatges que a la resta de l'Estat, però també hi ha comarques que paguen molt i altres que paguen poc o res".
La Generalitat preveu presentar una proposta al juny, quan també contempla tenir a punt un acord amb contractistes, bancs i fons d'inversió per alliberar recursos que permetin seguir amb les obres del tram central de la L-9 del metro.
ALLIBERAR RECURSOS PER A LA L9
Pel que fa a la L-9 , la Generalitat es vol centrar actualment en el tram central, el que va des de La Sagrera fins a Zona Universitària, per poder nodrir de passatgers els dos extrems que ja estan en funcionament.
Notícies relacionadesEs preveu que aquestes obres finalitzin el 2022, si bé com que la Generalitat destina al voltant de 450 milions d'euros al cànon de túnels i estacions -algunes de les quals no han entrat en servei-, és difícil seguir avançant amb recursos pressupostaris.
Per això, la Generalitat fa sis mesos que negocia amb fons d'inversió, banca i contractistes per alliberar recursos: "Necessitem 1.000 milions d'euros per acabar el tram central i les estacions", ha indicat Rull.
- LA INTRAHISTÒRIA DE LA CONTINUÏTAT DE XAVI El dia que Echevarría va emergir com a president del Barça
- La recepta d’Erra "S’ha de tractar Aliança Catalana com Vox"
- PRIMER ANIVERSARI Mantenir Consell de Cent costa deu vegades més que Diputació
- CRISI HÍDRICA A CATALUNYA El final de l’emergència més a prop
- Tones de deixalles en una zona protegida del Besòs
- Al minut Guerra d’Israel en directe: última hora sobre el final de la treva a Gaza, l’ajuda humanitària i reaccions
- Transició energètica Les energies netes ja abasten el 50% de la generació elèctrica total a la UE
- El macrofestival d'escalada Climbing Madrid celebra l'esperit de superació
- Recomanacions ¿Com adormir-se ràpid en un avió?
- Tradicions ¿Utilitzes corbata diàriament? Compte, pot ser perillós