JUDICI A L'AUDIÈNCIA DE BARCELONA

Un noi acusa un mosso de deixar-lo borni amb una pilota de goma

El fiscal al·lega que no es pot concretar que l'agent acusat fos qui disparés, mentre que l'acusació demana presó per al policia

És el segon judici que se celebra a l'Audiència de Barcelona per les ferides causades per aquesta mena de projectils, ara prohibits

jgblanco37677577 barcelona  15 03 2017 juicio a un mosso por dejar tuerto a u170315105607

jgblanco37677577 barcelona 15 03 2017 juicio a un mosso por dejar tuerto a u170315105607 / JOAN CORTADELLAS

2
Es llegeix en minuts
J. G. Albalat
J. G. Albalat

Redactor

Especialista en judicials

Ubicada/t a Barcelona

ver +

28 de maig del 2009. Óscar Alpuente estava celebrant a la plaça de Catalunya amb uns amics que el FC Barcelona havia guanyat la Champions. A l'acabar la celebració, els Mossos van demanar per megafonia que la gent abandonés la plaça. No obstant, als voltants es van començar a produir altercats d'ordre públic. Óscar Alpuente i el seu grup es van allunyar del lloc pujant pel passeig de Gràcia, però a l'altura del carrer de la Diputació, el noi va rebre un impacte d'una pilota de goma a l'ull. El va deixar borni.

Un agent de la policia autonòmica s'ha assegut aquest dimecres al banc dels acusats a l'Audiència de Barcelona acusat d'un delicte de lesions per imprudència. No obstant, la fiscalia no l'acusa perquè, al seu entendre, no es pot determinar que aquest mosso fos qui disparés la pilota de goma que va impactar en Óscar, encara que reconeix que es va llançar aquesta munició a la zona i que un d'aquests projectils va lesionar el noi. Només l'acusació particular, que representa el ferit, demana al policia antiavalots una pena de tres anys de presó i una indemnització de 180.000 euros. Segons fonts coneixedores del cas, la companyia asseguradora de la Conselleria d'Interior va intentar arribar a un acord amb ell. Li van oferir 100.000 euros, però el noi va rebutjar la proposta al considerar que era insuficient.

És el segon judici que se celebra per una lesió provocada per una pilota de goma, munició prohibida des de l'abril del 2014. El primer va ser el d'Ester Quintana.Ester Quintana L'Audiència de Barcelona va absoldre els dos mossos acusats en aquest cas perquè no va quedar acreditat que la dona rebés un impacte d'una pilota de goma o d'un projectil de precisió (foam) i tampoc hi havia prou elements per determinar que els dos policies investigats fossin els que li van provocar les lesions. Quintana, això sí, va ser indemnitzada per l'asseguradora de la Generalitat amb 261.000 euros. La dona ha assistit aquest dimecres al judici com a públic.  

APUNTANT BUSCANT EL REBOT

Notícies relacionades

En el judici que ha començat aquest dimecres, l'escopeter acusat ha reconegut que va disparar una pilota de goma de forma reglamentària. És a dir, apuntant cap a terra perquè rebotés i guardant els metres de distància fixats en els protocols (50 metres) amb les persones que hi havia davant d'ell i que, segons la seva explicació, havien muntat barricades i estaven provocant desordres públics i llançant-los objectes. Va actuar després de l'ordre donada pel seu superior i a l'estimar que estava "ben donada". L'agent ha declarat que hi va haver un altre escopeter que va disparar trets de pilotes de goma a la zona.

Óscar Alpuente ha explicat davant el tribunal el que va viure aquella matinada. Després de celebrar la victòria del Barça, va pujar pel passeig de Gràcia amb els seus amics per anar a buscar el cotxe que estava aparcat a la Gran Via. A l'arribar a l'altura del carrer de la Diputació va observar com una persona "sense camisa" llançava una ampolla a les furgonetes dels Mossos d'Esquadra que eren al carril central del passeig de Gràcia. Ell va mirar cap on hi havia els vehicles policials per controlar la situació i, de sobte, va rebre un impacte a la cara. "Vaig caure a terra. Em dessagnava. Els meus amics em van veure i van trucar a l'ambulància", ha explicat. Ha insistit, igual que els seus amics, que no van veure barricades, ni disturbis i que la gent "anava caminant normal".