SINISTRALITAT VIÀRIA

L'Arrabassada és la carretera catalana on hi ha més risc de tenir un accident

Les motos estan involucrades en el 40% dels accidents, encara que només representen el 5% de la mobilitat per carretera

Tres dels deu trams amb més concentració de camions estan a la N-340

dcaminal33403069 sociedad accidente motos en collserola tibidabo arrabassada 161220135427

dcaminal33403069 sociedad accidente motos en collserola tibidabo arrabassada 161220135427

2
Es llegeix en minuts
DAVID GARCÍA MATEU / BARCELONA

Entre Barcelona i Sant Cugat del Vallès transcorre la via més perillosa de Catalunya. La sinuosa carretera de l’Arrabassada s’ha convertit en la ruta on hi ha més risc de patir un accident. En els seus poc més d’11 quilòmetres, un vehicle té més probabilitats d’accidentar-se que en qualsevol altre asfalt del territori català. La BV-2041, que va de Gavà a Begues i que era la carretera on hi havia més probabilitats de patir un sinistre segons l’anterior estudi EuroRAP, amb participació del RACC, descendeix en la funesta classificació a la desena posició. Entre totes les dades, n’hi ha una que crida especialment l’atenció: en el 40% dels accidents hi ha, com a mínim, una moto involucrada.

Per arribar a aquestes conclusions, l’informe contempla la densitat d’accidents greus o mortals que es produeixen, segons el nombre de vehicles que circulen per una determinada infraestructura. Per això, la carretera de l’Arrabassada resulta la més perillosa, seguida de la BV-5001, via secundària que va de Barcelona a Martorelles.

Les portes de Barcelona estan plenes de trams amb una alta concentració d’accidents. Els set quilòmetres de la C-58 entre la capital catalana i Cerdanyola són els que més incidents concentren de tot Catalunya. És un cas especialment greu, ja que aquesta via també està classificada dins del grup de carreteres en què el conductor té un alt risc de patir algun infortuni. La segona via que més xocs acumula és la Ronda Litoral, una infraestructura canalitzadora de gairebé 100.000 vehicles diaris.

DESDOBLAR DÓNA SEGURETAT

Notícies relacionades

En total, l’estudi del RACC contempla que dels 12.000 quilòmetres de la xarxa viària catalana, en uns 2.000 els conductors tenen alt risc de patir un accident greu o mortal. A més, tres dels 10 trams on hi ha més vehicles pesants involucrats en accidents es troben a la polèmica N-340. Les dades al voltant de les motos i els ciclomotors també resulten alarmants. Malgrat que els vehicles de dues rodes motoritzats només representen el 5% de la mobilitat global a Catalunya, estan involucrats en el 40% de les col·lisions amb morts o ferits greus.

També hi ha carreteres que no han registrat cap accident de gravetat en els tres últims anys. Entre elles hi ha la TV-3146 des del port de Tarragona al far de Salou; l’AP-2 des del límit de Catalunya amb Aragó fins a l’enllaç a Lleida; o la mateixa via entre les Borges Blanques i Montblanc. Majoritàriament, les calçades més segures són vies desdoblades, ja siguin de peatge o de lliure accés.