Un nadó mor per enterovirus a Sabadell
La nena, de menys d'1 any, era de Granollers i va morir dilluns al Parc Taulí
Vídeo gràfic explicatiu del brot infecciós del serotipus A-71 de l’enterovirus, causant de la infecció de menors a Catalunya. /
Una nena de menys d'un any va morir dilluns a l'Hospital Parc Taulí, de Sabadell (Vallès Occidental), per l'enterovirus A-71, després que fos diagnosticada a finals del mes de juliol.
El subdirector del CatSalut, Josep Maria Argimon, ha informat avui de la mort de la nena, que va ser atesa en un primer moment a l'Hospital de Granollers i, posteriorment, va ingressar a la unitat de cures intensives del Parc Taulí, amb la simptomatologia del virus.
Notícies relacionadesLa mort d'aquest nadó se suma a dos anteriors a Catalunya, una nena de Reus (Baix Camp) i un altre de Mataró (Maresme), que no es compten com a afectats per aquest brot d'enterovirus perquè, en el primer cas, no es va aconseguir identificar el virus i, en el segon, la simptomatologia clínica no era compatible.
Els enterovirus són un tipus de virus que circulen àmpliament entre la població i majoritàriament produeixen quadros lleus (febre, erupcions cutànies o quadro respiratori) i sovint les infeccions són asimptomàtiques.
- Turisme de masses Inventen platges falses per despistar els turistes a les Balears
- Ocupació pública El Govern aprova aquest dimarts la pujada salarial del 0,5 % pendent per als funcionaris, segons CCOO i UGT
- Pobresa a Catalunya La vida en un garatge de tres nens de l’Hospitalet: «¿Fins quan hem d’estar així?»
- Rellotge biològic masculí La ciència confirma que l’edat del pare és clau en el desenvolupament del fetus i la salut del nadó
- Successos Mor un menor de dos anys en quedar-se tancat dins d'un cotxe a Valls
- Salmonel·losi, la intoxicació estrella de l’estiu: riscos, símptomes i consells pràctics per evitar la infecció
- Les finances del club Radiografia de l'economia del Barça: "Hem passat de l'UCI a planta"
- Successos Mor un menor de dos anys en quedar-se tancat dins d'un cotxe a Valls
- Segons l’Institut Carles III Espanya registra 265 morts prematures atribuïbles a la calor de l’última setmana, 43 a Catalunya
- Corrupció al PSOE Els socis de Sánchez planten Feijóo i rebutgen negociar una moció de censura